zypher_ut Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Er det STOR forskjell på disse CPUene? Lønner det seg å bytte? Hovedkortet mitt støtter ikke mer enn 1800+ (HAR oppdatert biosen). Og kan jeg bruke vifta som jeg har etter at jeg evt. skifter til den nye prosessoren? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Ja faktisk så er det forskjell. Jeg tror ikke du merker noe forskjell når du jobber med vanlige Windows programmer, men i tyngre programmer og spessielt spill vil du klart merke det. XP1800+ er 'bare' 333 MHz raskere, men har SSE instruksjoner og 'hardware prefetch' støtte, noe som T-Bird IKKE har. Men hvis hovedkortet ditt er basert på KT133A chipset og støtter bare SDRAM, og hvis jeg var deg så ville jeg kjøpe nytt hovedkort og RAM også slik at du kan utnytte alt av hva XP1800+ eller raskere prosessor har å tilby. Lenke til kommentar
sete Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 skaff deg ny maskin, en maskin med xp1800+ eller bedre, ikke dyrt... så har du to maskiner :smile: Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 Har desverre verken plass eller råd til en maskin til... Så det store spørsmålet er: Er det verdt å kjøpe en 1800+ eller vente leeeenge til jeg får råd til et nytt hovedkort og hele pakka...? (neste år...) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Det ikke nok forskjell på de prosessorene i praksis til å forsvare prisen du må ut med syns jeg. Kan du ikke bare klokke opp den 1,2Ghz Tbird'n din da? Det har jeg gjort. 1200Mhz @ 1515Mhz og ligger bare så vidt under XP1900+'n til en kamerat. Den blir kanskje litt varm, men men ... Og du sa du ikke hadde all-verdens av penger å blåse bort? Spar heller penga og vent til det kommer noe som er en del vassere enn XP1800+ *venter på at Hammer'n skal komme :wink: * Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Yep, om du kjører SD ram tror jeg ikke du vil få allverden ut av å oppgradere. Eneste måtte være å kjøpe 1800+ nå, for så å oppgradere RAM og hovedkort senere. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 når det er snakk om oc... hvorfor ikke kjøpe en XP1600+ og klokke til 1800+? litt ekstra penger spart :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå