engekri Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg har kjøpt et Nikon d70 og et Kingston minnkort. Når jeg putter kortet inn i apparatet viser det "CHA" på displayet som skulle vist hvor mange bilder det er plass igjen til. I Play modus viser det vanlige displayet "this card cannot be used." Hvorfor kan ikke minnekortet brukes og hva går det an å bruke kortet til? Det gikk fint i minnekortleseren min så det er ikke en "fysisk feil" på kortet. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Har du formatert det i kameraet? Lenke til kommentar
engekri Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Jepp, prøvd å formatere det både fra kamera og via kortleser. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Returner det som defekt, og be om ett nytt. Hvis du hadde bilder på det som du helst vil ha, kan du først kjøre det gjennom ett recovery program. Finnes mange på nettet, ellers har vel både Lexar og Sandisk diverse programmer som virker på alle kort. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Tingen er at opplegget er kjøpt ca. 19timer med fly fra hvor jeg bor. Men Michael på Myers i Singapore er en god mann og har allerede sendt meg et nytt kort, mot at jeg returenerer det "defekte" kortet mitt til ham. Håer å få kortet i løpet av noen dager. Egentlig er denne tråden meningsløs, men jeg ønsker å vite hva som var galt eller ikke stemte med det første koret jeg fikk. Hvis det nå ikke har seg slik at det er D70 som ikke vil samardbeide, men det tror jeg ikke da jeg har prøvd andre minnekort som fungerte strålede. Hvis ikke den nye brikken jeg får tilsendt heller fungerer får MuVo2 mp3spilleren seg en ny mindre brikke og jeg får en 4GB microdrive til fotoapparatet... Time will show... Lenke til kommentar
engekri Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Bump. Forløpig får jeg låne et 512 kort av en kammerat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå