Gå til innhold

S-ATA drivere ved WINXP inst.

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg har kvittet meg med min gode gamle diskettstasjon til fordel for en viftekontroll. Nå som våren kommer smygende er det på tide og re-installere WINXP og jeg har planer om og kjøpe meg en ny S-ATA HD (Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA 16MB cache 7200RPM NCQ) til OS disk for å få maskina litt kjappere (har en gammel traver av en IBM disk)

Jeg vet fra tidligere at winxp trenger en diskett med S-ATA drivere (denne har jeg liggende, men vil det lønne seg og få tak i nyere versjoner? for å kunne få tilgang på denne HD? - stemmer det? og betyr det at jeg må lete fram A:>/ for få dette til å fungere, eller kan jeg få brent driverne over på CD og bruke den i steden?

Noen som har prøvd dette tidligere?

Svar motas med takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det skal gå å ligge driverne på en CD! Men hvis ikke er det bare til å koble til diskettstasjonen midlertidig mens du innstallerer WinXP og ta den ut etterpå :)

Det kommer ann på hvilket hovedkort og hvilken versjon du har på S-ATA driverene... Har du en gammel feilfull versjon er det selvfølgelig lurt å oppdatere! Noen ganger kan det være at det er bugs i de nye oppdateringene også men som hovedregel er nyere bedre!

-MortenGj

Lenke til kommentar

Jeg har et Abit KV8-MAX HK, såvidt jeg husker...AMD 64 (754 pinns) det er VIA brikkesett...

Jeg bare lurer fordi jeg vet ikke akkurat hvor jeg finner min kjære diskettstasjon...men den dukker vel opp!

Er det noen som har erfaring med denne HD? (Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA 16MB cache 7200RPM NCQ) eller burde jeg kanskje gå for en Raptor 74Gb? pris har ingen bestydning på valg av de to....

Takk

Lenke til kommentar

Som sagt av flere før, bare ta og slipstream de nyeste s-ata driverne for s-ata chipsetet ditt med windows installcd.

Extract bootsectors med isobuster, kopier inn alt fra windowscd til harddisk, evt integrer sp2, og følg denne linken om du er ukjent med å legge ved drivere i windows install.

Kanskje en form for unattended install når man først holder på, slik som å legge inn product key, reginale instillinger, navn, datamaskinnavn etc etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...