Gå til innhold

Valg av prossessor

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg en ny PC, og etter 3 år med bare laptop er jeg litt rusten når det gjelder valg av hardware....

Palomino:

Jeg hadde først tenkt å kjøpe en Athlon XP 2100+ prosessor til den nye maskina, men etter å ha sjekket testen her på Hardware.no, så virket det ikke så fristende å hive inn en ekstra tusenlapp i forhold til en Xp 1800+......

Thoroughbred:

Det som jeg ikke klarer å bestemme meg for er om det er verdt det å hive inn de ekstra kronene for å anskaffe en ny xp 2200+ med thoroughbred oppbygning, eller om det er like greit å vente på utviklingen, og heller kjøpe en xp 1800+ palomino prosessor i mellomtiden. Er det noen reell ytelses økning mellom palomino og thoroughbred?

Soulfree

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

'AMD fan' jeg også, men hadde kjøpt P4 Northwood hvis jeg skulle hatt ny PC nå (vel bygger selv da).

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for ett hovedkort som f.eks Asus P4B533-V med i845G chipset, P4 2.26 GHz og 512MB DDR333 RAM. Prosessoren får du nesten helt sikkert overklokka til 2.5 Ghz. Så dette hadde blitt er heftig maskin!

Lenke til kommentar

Quote:

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for ett hovedkort som f.eks Asus P4B533-V med i845G chipset, P4 2.26 GHz og 512MB DDR333 RAM. Prosessoren får du nesten helt sikkert overklokka til 2.5 Ghz. Så dette hadde blitt er heftig maskin!

Trenger ikke 2.2 for å greie @2.5

Bare se på signaturen min :smile:

(greide "bare" [email protected] med boxed)

Lenke til kommentar

P4 er inn for tiden det.

Kan overklokkes en hel del med standard boxed vifte, bare å øke FSB og evt. spenningen på RAM'en. - Bør satse på god ram da, - Samsung eller Corsair er topp.

Med bedre kjøler er disse resultatene rapportert

P4/1,6@2,4

P4/2,21@3,1.

Altså uten vannkjøling, - kun metallkjøler og vifte.

- Og dette sier jeg som ikke har greie på slikt ... :razz:

Lenke til kommentar

håper at dette ikke er en discussion om amd og intel..

men jeg skal bygge for første gang snart, og ahr valgt p4. kjøpte alt på komplett.no. enklest med p4 når det gjelder kjøling overklokking osv.

men neste gang skal jeg nok kjøpe en amd, sikkert opteron eller noe fete saker i framtiden. sikkert mye bedre amd prosessorer da vettu. amd sine blir kaldere og kaldere, og bedre og bedre....

har amd nå...fungerer fint men er gammal..hehe:)

Lenke til kommentar

Takk for alle innspillene, men jeg har nå bestemt meg for å kjøre med AMD denne gangen :wink:

Det jeg egentlig var ute etter, var om det er noen som har testa en thoroughbred prosessor enda, og om disse har noen nevneverdig bedre ytelse en palomino prosessorene som er på markedet i dag?

soulfree

Lenke til kommentar

Quote:

Palomino:

Jeg hadde først tenkt å kjøpe en Athlon XP 2100+ prosessor til den nye maskina, men etter å ha sjekket testen her på Hardware.no, så virket det ikke så fristende å hive inn en ekstra tusenlapp i forhold til en Xp 1800+......

Thoroughbred:

Det som jeg ikke klarer å bestemme meg for er om det er verdt det å hive inn de ekstra kronene for å anskaffe en ny xp 2200+ med thoroughbred oppbygning, eller om det er like greit å vente på utviklingen, og heller kjøpe en xp 1800+ palomino prosessor i mellomtiden. Er det noen reell ytelses økning mellom palomino og thoroughbred?

Soulfree

Du skal vite at de testene av prosessorer på hardware er forholdsvis gamle. Det koster ikke 3k for en xp 2100+ lenger.

personlig ville jeg ikke gått for en thoroughbred, på grunn av at den har kommet ut mye dårligere i tester enn forventet.

På komplett.no leverer de xp2100+ BOXED (med kjøling) for 2k. Med boxed kjøler får du 3 års garanti på prosessor. Dette er et godt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...