Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En i familien har fått et problem med virus. Han får tilsendt bøttevis med post om at han har sendt virus rundt omkring. Dette i seg selv betyr vel ikke at han har virus på sin maskin hvis jeg forstår artiklene om klez riktig.

Det som er mere problematisk er at det ikke lar seg gjøre å kjøre virus software på maskinen, det virker som det er et virus som nekter windows dette. Installering av Norton eller Norman bare avluttes uten noen melding. Virus scan fra en internett tjeneste avbrytes på samme måte. Når vi prøvde å kjøre filen fixbadtranz, en badtranz utrydder, ble filen slettet!

Når vi bootet på NAV2002 plata og scannet fra "DOS" hang maskinen etter en stund.

Alle disse tilfellene gjør meg overbevist om at det finnes virus i maskinen, noen som vet hvilket og hvordan vi kan bli kvitt det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøre virusprogram fra Windows når du allerede har virus er en dårlig ide. (Kommer litt an på type virus.) Siden viruset allerde er i minnet, nekter virusprogrammet å starte for å hindre at det selv blir infinsert.

Er faktisk flere år siden sist jeg hadde problemer med virus. Da var det bare et DOS-basert virusprogram fra en ren boot-diskett som var løsningen. Regner med at moderne virusprogram har liknende løsninger.

LeD

Lenke til kommentar

Har nettopp vært borti en maskin med samme problemet. Det er ganske sikkert Klez. Last ned removal programmet fra symantec så skal det ordne seg (installer og kjør et antivirusprogram etterpå oxo da removal programmet ikke nødvendigvis tar alt)

I allefall... Det er ikke skadelig å kjøre removal programmet selv om du ikke har klez...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...