fhodnebo Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hei Pc'en min har de siste månedene hatt en lei tendens til å fryse i et pas milisekundernår jeg spiller og da vet jeg med en gang at den kommer til å skru seg av. jeg får ingen feilmeldinger. Av spillene som det skjer mest hyppig i er Thief:Dark Project, Unreal II, GTA III, Doom III. Mens i f.eks. CS:Source har jeg veldig sjelden problemer. Noen som har noe smarte råd/løsninger? Her er specs dersom det kan være nyttig: Windows XP Home edition (5.1) Bios: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG CPU: Pent. 4 3,20 GHz med HT (2 CPUs) Ram: 512 Skjermkort: RADEON 9550, 256 mb Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg gjetter på varm GPU. Har du kjent på kjøleribben til GPU (skjermkortet) rett etter den har slått seg av? Kjenn også på CPU kjøleren i samme slengen. "Brenner" du deg på noen av de kjøleribbene, er det nok på tide å slenge noen vifter inn i kabinettet, eller bytte kjøler(e). Lenke til kommentar
fhodnebo Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Hei Etter å ha fått litt indikasjoner fra diverse forum og litt research har jeg og cpu-kjøleren mi hatt et skikkelig opprør. Etter å ha innført stramme overvåkingselementer (les temperaturmonitor) var det klart at det var mugler i posen og jeg bestemte meg for å se hva slags mugler det var snakk om og i hvor stor mengde. Det var ingen tvil om at kjøleren har i lengre tid gått bak ryggen min. Jeg kuttet i stillhet alle pasientens bindinger til verden rundt (les tok ut ledningene) Og etter å ha lagt de litt lubne formene til det lettere nedopede kabinettet mitt godt til rette i sofaen, hadde vi en lang samtale om hva som kunne bli konsiderert som godtatt og hva som sto med store bokstaver i svarte-boka. Diagnosen var klar etter et par timer med intens gransking av kjøleribbenes ubevisste oppfatning av virkeligheten; Snuskete undertrykkede schizofreni syndromer og høy grad av personlig tilsmussing som førte til et høyt nivå på hele systemets temperament (les temperatur). Jeg tok med en gang fram de nødvendige redskaper: Skrutrekker, støvsuger, q-tips og godt med tålmodighet. Operasjonen tok ikke lange stunden, men takket være meget inkompetente og heller distré fagmenn ble overraskelsen stor da temperamentet (les tempereraturen) ved første gjenfødsel (les restart) steg jevnt mot nye høyder... Hva hadde gått galt? Vi fikk pasienten på operasjonsbordet (les gulvet) umiddelbart og så fort at en essentiel strømledende binding mellom mamma-plata og prøblembarnet ikke var koblet opp. Problemet ble rettet opp i all hast og pasienten er nå erklært frisk etter flere tester. For å glemme hele den traumatiske opplevelsen har vi bestemt i felleskap at det skal foretas en komplett hjernavasking (les formatering) for å unngå patogene understrømninger som er blitt plukket opp den siste perioden (les spyware og annet dritt). Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå