Prosessoren Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Skal legge inn et kart/veibeskrivelse for et firma. Det jeg lurer på, er det noen "kart-nettsteder" hvor det er lov å kopiere innholdet /deler av kart til sin egen hjemmeside.. ?? Har vært inne på gule sider, og statens kartverk, men der ser det ut til at det ikke er lov...... og at det kan bli strafferettslig forfulgt om man gjør det... huff huff... Noen tips ? Endret 31. mars 2005 av Prosessoren Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Ringe/maile Statens Kartverk og kjøpe/be om tillatelse? Så fører kostnadene på faktura/regning til firmaet du lager dette til. (Men det finnes kanskje muligheter som er gratis.. men ikke noe jeg kommer på) Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 En mulighet er jo å 'tegne av' (bruk lag i Photoshop f.eks.) de mest relevante veiene o.l. fra et allerede eksisterende kart så du får en forenklet løsning som alikevel viser veien fint. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Er det ikke lov å legge en link til siden med hvor du skal skrevet i urlen: Eksempel: http://www.finn.no/finn/map?utmx=262072&ut...10,+0151%20Oslo Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Link tror jeg skal gå greit uten at jeg kan svare ja men sikkerhet. Går det ikke ann å bruke kartene på finn heller? Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Er det da også lov å sette inn bilde på siden, som har href: til for.eks linken nevnt ovenfor, slik at selve bildet vises på din hjemmeside, men at sourcen til bildet er en link til eksempelvis finn.no sine sider.... For da har man jo ikke kopiert bildet, og lagret det på sin egen server...... Endret 31. mars 2005 av Prosessoren Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hvor.no selger det du spør etter som en tjeneste. Sjekk hos dem Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Kan ikke noen spørre webansvarlige om dette er lovlig eller ei på e-post? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Er det da også lov å sette inn bilde på siden, som har href: til for.eks linken nevnt ovenfor, slik at selve bildet vises på din hjemmeside, men at sourcen til bildet er en link til eksempelvis finn.no sine sider.... For da har man jo ikke kopiert bildet, og lagret det på sin egen server...... Dette er da enda verre, siden det skaper mye serverbelastning for den siden som har bildet på serveren. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det er jo flere sider jeg har sett før ihvertfall som bare har tatt bildet rett fra finn og limt inn på sin egen side. Dette er neppe lurt. Det jeg ville syntes var best om jeg var bruker og skulle finne fram var om det var et kart der som er laget i photoshop f.eks. og de viktigste bygninger og veier er tegnet opp. Også en link til et kart på finn er vel helt lovlig så det kan du jo legge til under. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå