Gå til innhold

Kart/veibeskrivelse til firmaside. Hva er lovlig?

Anbefalte innlegg

Skal legge inn et kart/veibeskrivelse for et firma.

Det jeg lurer på, er det noen "kart-nettsteder" hvor det er lov å kopiere innholdet /deler av kart til sin egen hjemmeside.. ??

Har vært inne på gule sider, og statens kartverk, men der ser det ut til at det ikke er lov...... og at det kan bli strafferettslig forfulgt om man gjør det... huff huff...

Noen tips ?

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det da også lov å sette inn bilde på siden, som har href: til for.eks linken nevnt ovenfor, slik at selve bildet vises på din hjemmeside, men at sourcen til bildet er en link til eksempelvis finn.no sine sider....

For da har man jo ikke kopiert bildet, og lagret det på sin egen server......

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Er det da også lov å sette inn bilde på siden, som har href: til for.eks linken nevnt ovenfor, slik at selve bildet vises på din hjemmeside, men at sourcen til bildet er en link til eksempelvis finn.no sine sider....

For da har man jo ikke kopiert bildet, og lagret det på sin egen server......

Dette er da enda verre, siden det skaper mye serverbelastning for den siden som har bildet på serveren.

Lenke til kommentar

Det er jo flere sider jeg har sett før ihvertfall som bare har tatt bildet rett fra finn og limt inn på sin egen side. Dette er neppe lurt. Det jeg ville syntes var best om jeg var bruker og skulle finne fram var om det var et kart der som er laget i photoshop f.eks. og de viktigste bygninger og veier er tegnet opp. Også en link til et kart på finn er vel helt lovlig så det kan du jo legge til under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...