hifiking Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Denne koster 20 000 i norge og 14 000 i USA. Noen som vet hvordan jeg kan få denne til norge (svalbard) fra USA? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Denne koster 20 000 i norge og 14 000 i USA. Noen som vet hvordan jeg kan få denne til norge (svalbard) fra USA? Det er ikke helt riktig. Veiledende pris i Norge og USA er relativt like. Men den norske prisen inneholder moms, det gjør ikke den amerikanske. Moms må du betale om du importerer en fra USA også. Da blir prisen på den amerikanske 17500. Det er fordi den er på tilbud for tiden med 500 dollar rabatt. EDIT: (Slettet.) Den norske er også på tilbud nå, riktig nok ikke så mye, men du får den for 18876 kroner akkurat nå. Da er forskjellen med moms nede i 13-1400 kroner. Så må du huske på at du må betale frakt fra USA. Det blir fort en tusenlapp. Bestiller du i Norge er frakten med i prisen. Så før du har maskinen i hus, har den kostet deg like mye som i Norge. (EDIT: Slettet.) Rent bortsett fra det selger ikke Dell over landegrensene. En nordmann kan ikke bestille fra USA, og en amerikaner kan ikke bestille i Norge. Så du måtte i tilfelle finne noen i USA som vil kjøpe for deg. Da har du ikke norsk garanti og angrefrist etter kjøpsloven. Du kan altså ikke uten videre returnere maskinen om du er misfornøyd. (Jeg tror angrefristen i USA er 21 dager, og de er sikkert gått før du har fått maskinen til Svalbard. ) Du kan flytte serviceavtalen til Norge, om du er fornøyd med kjøpet, så den delen er grei. EDIT 2. Slettet. EDIT 3: Jeg sjekket med Dell. De har samme skjerm, så da slettet jeg den antatte forskjellen fra problemstillingen. Det er en trykkfeil på "Dell anbefaler" siden... Geir Endret 31. mars 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Takk for et gjennomført svar. Går det ann å bygge seg sin egen bærbar med bra skjermkort osv til lavere pris? Denn XPS`n var jo genial men kanskje litt dyr. Skulle gjerne hatt en bra bærbar til spill. Trenger ikke å være 17" skjerm. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Selvbygg av bærbare har jeg ikke så mye greie på, så det skal jeg overlate til andre å svare på. Det er ikke så mange skjermkort for bærbare som er tilgjengelig i løs vekt ennå, tror jeg, men det kan du jo spørre Komplett, Netshop eller lignende om. Det aller raskeste er Geforce Go 6800 Ultra som brukes i XPS2, og det fikk Dell før alle andre, så det kan vel ennå være litt unna. Sager og andre har lansert bærbare med ATI Mobility Radeon X800, det er sikkert heftige saker også, men jeg har ikke sett noen tester av det ennå. Noen som har? Hvis du vil ha en nesten like kraftig maskin til lavere pris så se på Inspiron 9300 som på de fleste måter er en tilsvarende maskin som XPS2. (Det er riktignok flere forskjeller enn de kosmetiske og specs.) Da kan du gå ned på prosessor og skjerm, for eksempel, og velge et standard Go 6800 (ikke Ultra.) Se mitt forslag til spec, da får du 1,73GHz, 1 gig RAM, DVD brenner og alt, og 17" skjerm på 1440x900 (istedet for 1920x1200 som på XPS2). Den koster 14800 inkl. moms og frakt. Link til konfig. Merk: De er på tilbud nå, blant annet dobbelt RAM, så prisene vil endre seg.) EDIT: sven-o postet sine erfaringer med 9300 i denne tråden: Link. Geir Endret 1. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Nå prøvde jeg å sette opp min egen 9300. Den har ikke samme produktnummer som den du fant. Og har en del andre valgmuligheter. Link Ser det ut som om jeg har valgt fornuftig? Skall spille nye spill på den. + andre ikke så krevende oppgaver. Fikk bare 512 MB minne. Nå fungerer ikke den linken helt slik jeg trodde. Mine valg blir ikke vist. Endret 1. april 2005 av hifiking Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Nå prøvde jeg å sette opp min egen 9300. Den har ikke samme produktnummer som den du fant. Og har en del andre valgmuligheter. Link Ser det ut som om jeg har valgt fornuftig? Skall spille nye spill på den. + andre ikke så krevende oppgaver. Fikk bare 512 MB minne. Nå fungerer ikke den linken helt slik jeg trodde. Mine valg blir ikke vist. Du må trykke på "Oppdater pris" nederst for å se den riktige prisen. Da blir også URL'en oppdatert med de valgene du har gjort. Så kan du kopiere den og poste her. Dell har dobbelt minne på tilbud nå. (Opptil 2x512). men da må du starte med en pakke som har 512 standard. Starter du med den billgste som har 256 standard får du bare 2 ganger det, altså 512. Velg den midterste pakken som utgangspunkt. Tilbudet er gyldig til den 6. april. (Det kommer forskjellige tilbud stadig vekk, men dobbelt ram er et av de bedre.) Nå får du også 1250 i rabatt og gratis printer. Geir Endret 1. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Nå har jeg satt opp et system med 1024, 256MB nvidia, og 1.86 ghz+++ Koster 14500. Men hvor står det at det er nvidia 6800? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Men hvor står det at det er nvidia 6800? Det gjør det ikke, Dell folka har vært litt late med å legge inn detaljene. Men det er det... Nærmere bestemt nVidia Geforce Go 6800. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå