srm Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Leste en artikkel i PC World Norge om hvordan man kunne gjømme e-post adressen ved hjelp av javascript, men fikk det ikke til å fungere. Artikkelen kan du lese her. Koden ser slik ut: <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> epBruker = 'brukertips' epDomene = pcworld.no' epLenke = 'epost' ep = epBruker + String.fromCharCode(32*2) + epDomene document.write('<a href="mailto:' + ep + '">' + epLenke + '</a>') </script> Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Vel, skjule og skjule, vet nå ikke helt om det er noe poeng i å bruke den der jeg. Lenke til kommentar
srm Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Klarte å få det til slik som jeg ville, men koden ble litt annerledes enn den som er nevnt i artikkelen.. <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> epBruker = "brukertips"; epDomene = "pcworld.no"; epLenke = "epost"; ep = epBruker + String.fromCharCode(32*2) + epDomene; document.write('<a href="mailto:' + ep + '">' + epLenke + '</a>'); </script> Lenke til kommentar
DevN Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Første mangler bare ' (som jeg ikke kommer på navnet til), slik skal det være: epDomene = 'pcworld.no' Antar at det virker nå. Men er vel ikke til særlig hjelp det der? Skikkelig sikkerhet får man vha "server-side"-språk. EDIT: Omformulering. Endret 31. mars 2005 av DevN Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har en snutt her som jeg bruker på min side. Husker ikke hvem som lagde den orginal, eller hvor jeg fant den. Jeg har endret litt på kodene slik at jeg fikk den slik jeg ville. <script LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Begin user="post"; //Dette er da din brukernavn site="teddys-site.com"; //Her er domenenavnet klubbnavn="Mail to: Teddy"; //Teksten som skal vises på siden din document.write("<a href=\"mailto:" + user + "@" + site +"\">"); document.write(klubbnavn + "</a>"); //End--> </SCRIPT> Denne bryter opp epost-adressen slik at når robotene sveiper innom siden din vil den lese eposten din som vanlig tekst og ikke bry seg med den. Skal noen sende deg epost fra denne linken må de klikke manuelt. Etter å ha brukt denne i ett års tid har jeg ikke fått spam på adressen min. OBS! Om du bruker eposten din andre stedes som f.eks i gjestebøker, forumer o.l. kan de snappes opp derfra, og det er da ikke denne koden det er noe feil med! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Skikkelig sikkerhet får man vha "server-side"-språk. Nei. Så lenge epostadressen står i kildekoden kan man lage hva som helst serverside uten at det har noe betydning. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det er år og dag siden edderkoppene som leter etter e-postadresser begynte å finne e-postadressen selv ved denne metoden. Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Vel, da må de ha problemer med min side, for jeg får ikke uønsket post. Selvsagt er jeg ikke sikkret 100%, og kommer nok til å få noen i fremtiden, men denne hjelper i hvertfall med å redusere søppelpost med sikkert 98%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå