Gå til innhold

beste ringenes herre film?


Mr. Fiskum

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hvilken ringenes herre film du/dere synes er best!!

selv synes jeg: to tårn men begynner å bli ganske lei så nå er det atter en konge!!men du må ikke gå glip av ringens brorksap for hvis du ikke har set den så skjønner du lite!! ;)

og kan noen lage poll?

Endret av M.F.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg har veldig blandede følelser for LOTR filmene. Jeg har lest boken gjentatte ganger over de siste 15 årene og er vel en relativt stor LOTR fan. Jeg forventet aldri at de skulle klare å lage en film som gjenskapte LOTR miljøene på en skikkelig måte men det syns jeg de klarte bra. Jeg hadde også mine tvil om de klarte å trekke ut de viktigste punktene fra bøkene og ikke endre handlingen for å skape mer action eller lignende og der syns jeg fremdeles jeg har rett. Enkelte ting irriterer meg grenseløst og spesielt en scene i to tårn fikk meg nesten til å spasere ut av kinosalen. Når alvene kom til Helms Deep.

 

Jaja.. likevel er jo filmene absolutt severdig selv om jeg ikke er enig i at de er denne tids star wars triologi. De rekker ikke de orginale star wars filmene til knærne engang :p

 

Ellers vil jeg si at den første filmen er den jeg liker best.

Lenke til kommentar
Kan ikke folk bare få det inn i skallen at det er én historie? Ingen av filmene er noe særlig bra om du ikke har sett de andre uansett...

Det har jo ingenting med saken å gjøre. De er delt i tre, kom over en periode av tre år og har varierende underholdningsverdi. Det er ingenting i veien for å gi dem individuell kritikk.

Lenke til kommentar

Eg ser på dei som ein film, med kvar sine høgdepunkt. Første filmen hadde lite kamper og meir som ein intro til Middle-Earth og greier, mens Rotk gjekk mest ut på å eliminere fienden. Vil ikkje rangere dei.

 

Eg såg filmen før eg las boka, hvilket eg er glad for. Kunne nyte filmane utan å irritere meg over manglar og samtidig nyte boka som har 108i32093 fleire detaljar.

Lenke til kommentar

Bare en liten "advarsel", man skal ikke sammenligne bok og film.

Da vi alle har et forskjellig syn på forskjellene av dem. Disse filmene er Peter Jacksons tolkning av bøkene og han har ikke gjort noen feil. Og jeg syns det var helt rett av han å endre på enkelte ting, og hvis det hadde vært en annen regissør kunne det vært helt annerledes, kanskje bedre eller verre.

men som sagt: Ikke sammenlign bok og film, det blir helt feil.

 

Liker best: Atter en konge filmen.

 

TSP (mine meninger)

Lenke til kommentar

Enig i det zeph sa. Men skal jeg allikevel rangere dem så vil jeg si

 

1) Atter en Konge

2) Ringens Brorskap

3) To tårn

 

Jeg leste også boken etter jeg hadde sett filmene, og er igrunn glad for dette. Hadde nok irritert meg en del over endringene dersom det var andre veien. Allikevel er jeg enig i at endringer må til når en bok filmatiseres, og synes Ringenes Herre ble filmatisert veldig bra!

Lenke til kommentar

mads89: Det som fungerer i bøker fungerer ikke alltid (faktisk aldri) på film. Endringer MÅ gjøres. Selvfølgelig kan disse endringene diskuteres, men ting måtte bli utelatt i RH for at overgangen til film skulle bli naturlig. Liker mindre at de la til enkelte ting som IKKE er i bøkene, men enkelte ting kan vel også her forsvares.

Lenke til kommentar
mads89: Det som fungerer i bøker fungerer ikke alltid (faktisk aldri) på film. Endringer MÅ gjøres. Selvfølgelig kan disse endringene diskuteres, men ting måtte bli utelatt i RH for at overgangen til film skulle bli naturlig. Liker mindre at de la til enkelte ting som IKKE er i bøkene, men enkelte ting kan vel også her forsvares.

Helt enig med deg.

Og det er viktig at når man ser en filmatisering av en bok, at man ikke sammenligner for mye med boka. Da blir man lett skuffa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...