Jann - Ove Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hvor kan jeg kjøpe analoge amperemeter? Tenkte meg at det kunne være kult med ett par slike på fronten til kabbisse mitt:) Har allerede lakkert sidedørene og toppen, det ble blå metallic, så blankt at man kan speile seg i det Fant ikke noen på elfa Skal putte et amperemeter på 12-voltslinja på aspire PSU'n min, tenkte det kunne vært kult! Lurer og på om jeg skal ha ett på lyd-utgangen på Audigi2'n min... helst noen som ser stilige ut og! Svart tekst på sølv bakgrunn, det hadde passet fint Så, hva slags amperemeter trenger jeg, hvor følsomt skal det være, og hvor får jeg kjøpt det hen? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Hos bilrekvisitaforhandlere har de noe. Trolig passer ikke skalaen noe særlig, men du kan kikke om det er noe der som passer- biltema, CD Cardic osv.. Kanskje du skulle vurdere voltmetere? Endret 31. mars 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Helst en nettbutikk, ække så mange slike butikker i namsos... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Biltema har nettbutikk, de. Det samme tror jeg CD Cardic har- og kanskje mekonomen. Hvertfall så har Torshov bilrekvisita. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 nå kobles vell amperemeter i serie med det som skal måles strøm igjennom, og da får du bare målt strømmen til den enheten den ledningen går til.. jeg vil anta at du har tenkt å koble det i parallell, og da er det et voltmeter du trenger, men det kan vell hende at det finnes voltmeter som er laget slik at de konverterer spenningstap til strøm på skalaen? IKKE koble ampermeter i parallell, det blir kortslutning... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Nå vil vel slike "bilinstrumenter" være såvidt unøyaktige at man i første rekke oppnår en visuell effekt uansett. Det finnes ikke slike instrumenter med tidels skala rundt 12 Volt, eller rundt en eller annen begrenset amperestyrke. Derfor er det nok like greit å satse på voltmeter. Forøvrig har Legen høyst rett i diagnosen over hvordan dette skal kobles. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 nå kobles vell amperemeter i serie med det som skal måles strøm igjennom, og da får du bare målt strømmen til den enheten den ledningen går til.. jeg vil anta at du har tenkt å koble det i parallell, og da er det et voltmeter du trenger, men det kan vell hende at det finnes voltmeter som er laget slik at de konverterer spenningstap til strøm på skalaen? IKKE koble ampermeter i parallell, det blir kortslutning... hva om han kutter ledningen inne ved PSU'n da? da får han jo målt hele den ledningen da.... og flere ampermeter er også mulig på den andre Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 kansje ikke HELT det du tenker på men noe ganske tilsvarende. jeg gjore denne modden for en stund til bake bare at jeg koblet det til hdd leds kablene.. bruken av ampeermetere var IKKE for å vite hvormye ampere det gikk gjennom kablene men kun for at pila skal bevege seg å opp å ned nor hdd jobber. ser ut som det er aktivitet liksom syns det ser ganske morsomt ut. jaja her er bildene å en liiten film av ampermetere i aksjon. http://home.no/leirdal/Bilder/Ampermeter%20mod/ good luck Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Kunne tenke meg ett på strømtilførselen til gpu(varierer litt ettersom, ville vært kult), ett på lyd-kortet, bare noe som rører på seg når maskina gir lyd fra seg, og ett på harddiskene. Voltameter på 12volt's-linja hadde vært kult og, ikke sikkert det blir samme effekten som om jeg hadde koblet ett på den gamle q-tek'n (12 volt'n varierte fra 11.2-12)... Vet at man ikke skal koble amperemetere i paralell, harda fulgt med "litt" i nm-timene Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Voltmeter vil nok ikkje få store effekten, med mindre det måler frå 11-12 volt. Amperemeter på harddisk, muligens GPU om det er mulig er nok det som gir best effekt. Lenke til kommentar
icer Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Kan jo bruke de som er på batteri ladere, de måler jo forholdsvis lav spenning og strøm styrke... Har et her, går fra 0-8A, husker ikke hva spenningen er på... Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Du kan jo koble ampermetere på 220 volt in til psu da vil du få totalt amp forbruk. Men det kan jo være litt skummelt å ha en kabel med 110volt inn i towert. Kanskje på sin plass med "high voltage" merker. Spenningen spiller ingen rolle på ett ampermeter tror jeg , for det måler amper og ikke volt. Men det er jeg ikke 100% sikker på , det vet sikkert noen andre her hvis ikke så hør med en trikker. Endret 1. april 2005 av Razer63 Lenke til kommentar
icer Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Du kan lage en liten boks der du først kobler ledningen på, for så sende den videre til PSU inntaket.... Eller du opner PSU og kobler videre fra ene polen på bryteren til amperemeteret tilbake på den ledningen som skal på bryteren... Amperemeter er forholdsvis rette, men de er jo forskjellige merker som har forskjellige kvaliteter da seff, men på noen er det en skive som du kan stille på om amperemeteret viser feil.... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 En på lydutgangen da? Så en eller annen ferdig vantek sak engang med noe sånt Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Vu meter heter det som går på lyden , ett slikt kan du ta fra ett gammelt stereo anlegg,kassetspiller osv.. Det er jo ferdige løsinger med det , den jeg har Coolermaster: Vu meter, volt meter ,tempmåler analoge intrumenter. Vet ikke om den er i salg mer kjøpte den for 2 år siden.. Kosta 3-400 kr mins jeg. Vu meter kobbels på samme måte som ampermeter dvs att lyden/strømmen går i gjennom instumentet. Endret 2. april 2005 av Razer63 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Vil ikke bruke en ferdig løsning da... Tor jeg skal prøve å få i noensom er litt firkantete, runde målere passer lisom ikke med et stort tower Lenke til kommentar
icer Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Har en følelse av at du kommer til å få mange ledninger slengende rundt... Du får prøve å ta det meste fra samme plass og så legge kablene samlet til plassen du skal koble på målerne, mer oversiktig og pent... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå