MR_T Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 er denne disken bra eller er den dårlig^?? har bestilt meg 1 av dem av komplett.se ( ok jeg bor i sverige ) norge er så dyrt at jeg flytta over grensa. MR_T Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 IBm disker er helt ok så lenge du husker på : stabilt underlag (eleminering av vibrasjoner) og god kjøling. Lenke til kommentar
dessident Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Hadde du hatt muligheten til å kjøpe et annet merke enn IBM, så ville jeg anbefalt deg å ha gjort det. Har ingen erfaringer med IBM disker, utenom scsi disken min som fungerer ypperlig :smile: Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Ikke tenk på om disken er bra eller dårlig. Tar jeg ikke mye feil, så har IBM`s Harddiskproduksjon slått seg sammmen med Hitachi. Dette bl.a. annet fordi IBM har hatt en endel problemer med produksjonen. IBM hadde aldri fortsatt å selge disker dersom de er "dårlige". Det påviler et enormt ansvar fra IBM sin side akkurat på dette punktet. Husk at amerikanerne er ikke nådeløse når det gjelder saksøking, og den sjansen tror jeg ikke IBM ville ta hvis harddiskene deres i utgangspunktet var tvilsomme. Kos deg med den store harddisken, men husk som skrevet ovenfor at IBM diskene trenger det litt kjøligere enn de fleste andre. Dette løser du enkelt med å la den stå "romslig" i kabinettet ditt. Husk også at IBM stiller opp hvis noe skulle skje. De har garantier som burde dekke deg i de fleste tilfeller. P.S. Jeg jobber ikke hos IBM, har ingen slektninger i IBM og har heller ikke IBM disk(er) i min maskin. Så er det sagt. Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 takker å bukker folkens for snarlig svar. betalte bare 1600 hos komplett for discen ukens tilbud. MR_T Lenke til kommentar
loadmaster Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Det er skrevet mye om IBM på denne siden, og her finner du mange svar. Min IBM disk 120 GB døde etter tre uker. Den er nå levert tilbake, og jeg venter en WD i retur. Loadmaster. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg komemr til å kjøre på et par IBM 80GB 120gxp nå, eneste grunnen til jeg våger det er raid 1. Men hvis IBM teorien stemmer, går den andre disken mens den ene blir byttet pga defekt på garantien Lenke til kommentar
tokr Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 min brors 60gb IBM havarerte tidligere denne uken... IDE kabelen hadde svidd seg fast i Harddisken... og inn harddisken så det ut som oslo 18 mai. Lenke til kommentar
Ortmalaria Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 For guds skyld ikke kjøp IBM disker, jeg har drept 2 stk det siste halvåret.. en 40gb og en 60gb funka plutselig ikke, uten noen spesiell grunn... Da hadde mekanismen til leserhode blitt ødelagt, så leserhodet lå nedpå diskoverflaten.. veldig surt, når man ikke har backup! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Ortmalaria For guds skyld ikke kjøp wd disker eg har drept 4 stykker og en ibm,men eg kjøpte ny wd selv om eg har svidd 4 stykker på to år. Kjetil Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jeg bestilte nettopp en IBM 120gxp, 80GB fra databutikken, siden jeg trengte mer plass og de er sinnsykt billige nå for tiden. Kostet bare 730 kroner. Det er mye harddisk for pengene det. I tillegg fikk jeg solgt min gamle IBM 60gxp, 60GB for 500 kroner :smile: Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 10:41, Veslemøy skrev:P.S. Jeg jobber ikke hos IBM, har ingen slektninger i IBM og har heller ikke IBM disk(er) i min maskin. Så er det sagt. Det er ille at det har gått så langt at man må hel-gardere seg så vanvittig.. Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Har selv 3 stk WD 120 gig og er meget fornøyd. I tillegg er det en WD 30 gig og en WD 60 gig i maskinene til barna mine etter lang og tro tjeneste i min pc. IBM er derimot noe helt annet... Har selv bare hatt en IBM og den døde..... En annen morsomhet : Jeg har en liten IBM celeron 500 til printserver/skolearbeid/nedlasting osv og den er levert med en Quantum disk Det viser jo at selv IBM ikke stoler på diskene sine! Lenke til kommentar
ScadamiCa Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-04 11:23, Ortmalaria skrev:For guds skyld ikke kjøp IBM disker, jeg har drept 2 stk det siste halvåret.. en 40gb og en 60gb funka plutselig ikke, uten noen spesiell grunn...Da hadde mekanismen til leserhode blitt ødelagt, så leserhodet lå nedpå diskoverflaten.. veldig surt, når man ikke har backup! Hehe noe av det samme skjedde med min Western Digital for 2 dager siden. Det var ein 80gb med 2mb cache greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå