GSV Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hei, vi bruker en programvare som heter Exstream Dialogue. For litt mer avanserte ting, tilbyr Dialogue en egen 'versjon' av vbs - tilpasset programvaren. Denne versjonen har ikke tilgang til alle vanlige funksjoner i vbs. Jeg trenger å bruke innholdet i en streng (som jeg bygger opp underveis i koden min), til å tilordne verdier i et array. F.eks: string = "array1(1) = "xxx"" array1(1) = "xxx" Hvordan kan jeg få 'kjørt' denne linja. Har ikke tilgang til Execute kommandoen, som jeg ble fortalt kunne gjøre akkurat dette. Noen gode forslag ? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Støttes funksjonen CreateObject? I så fall kan du benytte følgende for å kjøre en gitt VB-kode: Dim ScriptControl As Object ' Initialiser skriptkontrollen Set ScriptControl = CreateObject("MSScriptControl.ScriptControl") ScriptControl.Language = "VBScript" ScriptControl.AddCode "MsgBox ""Hallo""" Dersom du skal kunne "kommunisere" mellom ditt program og denne skriptkontrollen, kan du benytte en klasse. Men jeg er svært usikker på om språket du programmer i støtter det, slik at følgende løsning er kan hende bedre: Dim ScriptControl As Object Set ScriptControl = CreateObject("MSScriptControl.ScriptControl") ScriptControl.Language = "VBScript" ScriptControl.AddCode "Function Main(Data)" & vbCrLf & "Main = Data" & vbCrLf & "End Function" ' Kjør den interne funksjonen som nettopp ble lagt inn. Vis returdata. MsgBox ScriptControl.Run("Main", "Hallo") Skjønt jeg tviler egentlig på at den ovennevte kommandoen er tilgjengelig, især ettersom Execute-kommandoen er sprerret av. Lenke til kommentar
GSV Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Hei, takk for svar. Du har dessverre rett i det du sier. Jeg vet at det kommer en ny release i mai på programvaren, med utvidet støtte for VBS. Får se hva vi kan gjøre da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå