Gå til innhold

Forskjell på Athlon XP og Athlon 64

Thlian

Anbefalte innlegg

Kunne noen fortell meg forskjellen på disse?

Jeg er i tanker om å kjøpe nytt hovedkort, det jeg har idag er Socket-A og med en AthlonXP 3000+.

Men tenkte på å gå opp til Socket-754 og 64-bit prosessoren til AMD....

Eller burde jeg heller ha P4, kjøres mye krevende tunge programmer og gjerne fler samtidig.

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Athlon XP er en vanlig 32-bits prosessor som er på vei ut av markedet, men 64-bits er på vei inn og nå lanserer jo også Windows sin 64-bits versjon om ikke lang tid og da vil jo mer og mer kunne yte bedre med 64-bits prosessor. Er liten vits å kjøpe en ny Socket A hvertfall siden du har jo en ganske kraftig en som tilsvarer ca. 3GHz i Pentium. :)

Lenke til kommentar

Skulle du absolutt kjøpe noe så burde du gå for socket 939 visst du har planer om og ha pc`en en stund. Du får mer igjen får det i framtiden. Men ser egentlig ingen vits i og oppgradere, den cpu`en yter godt den. Visst du vil at den skal yte mer kan du vel prøve litt overklokking?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Den finnes i både socket-A og 754 versjon!

Kanksje jeg burde øke minnet mitt da?

Jeg har 512MB nå.....

K8N impliserer socket 754.. Du har sikkert ett A7N8-ett-eller-annet... og slik du beskriver "problemet" er løsningen mer RAM.. gjerne 2 gig..dersom du må kjøre 256 "lame" apps til enhhver tid... :p

Lenke til kommentar

Jeg har 512MB nå.....

1GB ram er fint til "vanlig" bruk nå syntes jeg

Det du kanskje bør se litt på er harddiskytelser;

Defragging er en fin ting :thumbup:

Vet ikke sikkert om dette funker veldig bra, men jeg har i alle fall en egen partisjon på slutten av disken (fysisk) lagt av bare for swap (in windows terms; Virtual Memory).

Dette hjelper i alle fall på mot fragmentering på systemdisken din, bare husk å stille inn en fast størrelse på swap fila.

Lenke til kommentar

Jeg har 512MB nå.....

1GB ram er fint til "vanlig" bruk nå syntes jeg

Det du kanskje bør se litt på er harddiskytelser;

Defragging er en fin ting :thumbup:

Vet ikke sikkert om dette funker veldig bra, men jeg har i alle fall en egen partisjon på slutten av disken (fysisk) lagt av bare for swap (in windows terms; Virtual Memory).

Dette hjelper i alle fall på mot fragmentering på systemdisken din, bare husk å stille inn en fast størrelse på swap fila.

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...