Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prob. med høyre bak-hjul


Anbefalte innlegg

Når jeg kjører/triller så skraper høyre bakjul og det føles ut som at hjulet skal falle av. Jeg tok av hjulet for å se om det var noen synlige problemer, men det var det ikke. Etter å kjørt noen meter med dette, har det bare blitt verre. Bilen vingler og er utrygg å kjøre.. Er det hjul-lageret mitt som er gåent? Bilen jeg snakker om er en 92-Golf 3.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noe en amatør kan skifte selv, eller er verksted eneste utvei?

hvis du har trommelbremser, så er det en smal sak, men har du skiver, så må de presses!

 

 

På trommel bremser, så er det bare av med hjulet, så hetta over hjullageret, bort med låsepinnen, så skal det bare være og banke litt på baksiden av trommelen, så skal det sprette ut..

 

men som sagt, på skiver, så må du få dem pressa ut!, det gjøres ikke med en hammer for å si det sånn

Lenke til kommentar
men som sagt, på skiver, så må du få dem pressa ut!, det gjøres ikke med en hammer for å si det sånn

Bombesikker på dette? Har ikke byttet lager på golf 2 med skiver, bare demontert hele opplegget og satt det sammen igjen på en med skiver bak, mener det var ganske likt som når jeg byttet lager på golf2 med trommeler bak. Måtte ikke bruke noe presse for å få ut lagra.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...