mikaelt Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Når jeg kjører/triller så skraper høyre bakjul og det føles ut som at hjulet skal falle av. Jeg tok av hjulet for å se om det var noen synlige problemer, men det var det ikke. Etter å kjørt noen meter med dette, har det bare blitt verre. Bilen vingler og er utrygg å kjøre.. Er det hjul-lageret mitt som er gåent? Bilen jeg snakker om er en 92-Golf 3. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
otis Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det kan jo høres ut som hjulageret ditt er gåent. Du kan jo prøve å ta tak i trommelen/bremsekiven oppe og nede å vrikle på den, og se om det er bevegelse. Det skal det jo helst ikke være. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Noen som kan hjelpe? Dra deg på verksted før du påfører bilen mer skader eller mister hjulet. Antagelig hjulageret, men du skulle da lett kunne kjenne en slik slakk hvis du prøver og dra hulet inn og ut i overkant. Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Noen som vet pris på hjul-lager? Lenke til kommentar
trra Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 320 kr pr stk på mekonomen , men de selger det billigere på biltema , har kun brukt hjullager fra biltema selv, ikke noe problem med de. Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Er det noe en amatør kan skifte selv, eller er verksted eneste utvei? Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Er det noe en amatør kan skifte selv, eller er verksted eneste utvei? hvis du har trommelbremser, så er det en smal sak, men har du skiver, så må de presses! På trommel bremser, så er det bare av med hjulet, så hetta over hjullageret, bort med låsepinnen, så skal det bare være og banke litt på baksiden av trommelen, så skal det sprette ut.. men som sagt, på skiver, så må du få dem pressa ut!, det gjøres ikke med en hammer for å si det sånn Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 er ikke skiver bak... Lenke til kommentar
trra Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) men som sagt, på skiver, så må du få dem pressa ut!, det gjøres ikke med en hammer for å si det sånn Bombesikker på dette? Har ikke byttet lager på golf 2 med skiver, bare demontert hele opplegget og satt det sammen igjen på en med skiver bak, mener det var ganske likt som når jeg byttet lager på golf2 med trommeler bak. Måtte ikke bruke noe presse for å få ut lagra. Endret 31. mars 2005 av trra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå