hemo Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Eg lurer på å kjøpa to dansematter (den midterste) og to adapter frå http://www.positivegaming.com/shop/index.php?catid=2 Kan nokon hjelpa meg å rekna ut prisen? Får eg f.eks. svensk moms tilbake og så må eg betala toll og norsm moms? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Legg sammen prisen på varene du skal bestille. Den står oppgitt i svenske kroner uten svensk moms, så den behøver du ikke å tenke på. Så må du finne ut hva frakten koster og legge til den. En svensk krone er ca 90 øre, så du ganger summen med 0,9 for å finne cirkaprisen i norske kroner. Så skal du betale norsk moms (25%) på hele dette beløpet (inklusive frakt), så du må gange med 1,25. Da har du prisen i norske kroner. (Det er ikke toll på slike varer.) PG sier de bruker TNT som shipper, antagelig vil disse legge til et fortollingsgebyr. Kontakt PG for å få vite hva frakt og gebyr utgjør hvis dette ikke fremgår av web-bestillingen. Geir Endret 31. mars 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
hemo Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Eg laga eit kjøpseksempel på totalt SEK7500,- Frakta skulle då bli SEK1790,- Sum: 9290,- (kjøpesum + frakt) NOK: 8361,- (Sum * 0,9) Med moms: ca. 10 450,- (NOK * 1,25) Det er ca. 2 950,- i "meirkost". Kva om eg drar til Sverige å handler dette sjølv, då? Kan nokon hjelpa til med eit sånt reknestykke? Svensk moms? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Sverige har også 25% moms, så det sparer du ikke på. Det du sparer er frakten: 1790*0,9*1,25, altså ca 2000 noske kroner. Så koster det jo litt å komme seg til Sverige, både tid og penger, avhengig av hvor du bor og hvor i Sverige du skal. Så 2000 kroner minus reisekostnadene er den eventuell besparelsen. Så får du vurdere om det er verd det. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå