simson Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Vurderer å kjøpe DVD-opptaker (til stuebruk) med harddisk. Så lenge på Thomson DTH-7500E, men fant etter hvert ut at man ikke kan ta opp på DVD på denne. Er det noen som har forslag til andre DVD-opptakere? Ser for meg en makspris på 3000,- og ønsker helst ikke billigmerker (Mustek m.fl) - men tar imot alt av informasjon med takk! Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Utvalget av harddiskopptakere til under 3000 er null såvidt jeg vet. Jeg mener også at rene DVD opptakere er bortimot bortkastet å kjøpe. Du finner merkespilleren på det norske markedet her: http://www.hjemmekino.no/database/recorders.aspx Lenke til kommentar
simson Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Utvalget av harddiskopptakere til under 3000 er null såvidt jeg vet. Jeg mener også at rene DVD opptakere er bortimot bortkastet å kjøpe. Du finner merkespilleren på det norske markedet her: http://www.hjemmekino.no/database/recorders.aspx Takk for svar. Nå ble jeg nysgjerrig: Hvorfor mener du rene DVD-opptakere er bortkastet å kjøpe? Min bruk vil være å ta opp filmer/programmer jeg ikke får sett (1-2 ganger per uke). Dette har jeg brukt videospilleren til hittil, men begynner å bli lei av dårligere bildekvalitet. I tillegg vil jeg ta opp fotballkamper jeg ser på for å kunne spole tilbake og se situasjoner igjen. TimeSlip/Chasing Playback (og DVD-RAM) vil derfor være ønskelig. Vil ikke da en DVD-opptaker være passende til mitt bruk? (Kunne naturligvis tenkt meg en DVD-opptaker med harddisk, slik at denne kan brukes til mp3-avspilling i stua osv, men prisen setter nok en stopper for dette) Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Grunnen er rett og slett at 2 timer som du får plass til på en plate hvis du ønsker god kvalitet for lite. (nå er dual layer spillerene på vei og da får du 4 timer som gjør dem en del mer brukanes) Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 tror nok denne er tingen for deg, oppfyller hvertfall alle dine krav forutenom harddisk.. Lenke til kommentar
simson Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 tror nok denne er tingen for deg, oppfyller hvertfall alle dine krav forutenom harddisk.. Takker for tipset, men det ser ikke ut til at den har TimeSlip-muligheten (dvs se på programmet du tar opp, på et annet sted enn der opptaket er). Denne er nok den som kommer nærmest: http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=54940 Men det spørs om jeg ikke skal smøre meg med tålmodighet og se om dvd-opptakere med harddisk synker kraftig i pris det neste året. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Elkjøp selger denne for 3995,- PHILIPS DVDR520H Litt over ditt budsjett, men kanskje verdt en titt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå