Feynman Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hei, Er det noen som vet hvordan man kan orientere teksten fra bunn til topp (eller omvendt) på en webside. Det er snakk om å forandre retningen på teksten, ikke bare stable bokstavene oppå hverandre. Har sett dette på et par Blogger-sider, så jeg vet det går an. Er også interessert i å vite om dette er (W3C) standard. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Orientere teksten fra topp til bunn? Kan du forklare det litt nærmere eller vise oss et eksempel? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Se f.eks. på www.cookingforengineers.com. Åpner du en oppskrift vil noe av teksten i oppskriftsarkene være skrevet vertikalt (e.g. Bring to boil). Det er forøvrig dette jeg skal bruke det til. Skal lage et slags avkryssingsskjema der tittelene kan være lange, mens tabellelementen bare innholder et tegn. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Har funnet en CSS-stil som kan brukes: layout-flow: vertical-ideographic. Men jeg mistenker den for å være en IE greie. Stemmer det, og hvis ja, finnes det alternativer. Lenke til kommentar
N* Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 det var en ie-greie ja. men jommen var det artig! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Du må nok vente til CSS3, da kommer egenskapen glyph-orientation-vertical. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå