tehnoob Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hallo, jeg har tenk å kjøpe meg ny seng. Lurte kansje litt på å kjøpe en Tempur madrass. Så lurer jeg på hvilken erfaring dere har med å kjøpe seng. Er det verdt å kjøpe en Tempur madrass til 6000? Eller skal jeg finne noe rimeligere på en møbelforetning? Skif hva dere ville gjort eller har erfart. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Tempur er nok verdt pengene, men en sånn svane seng er billigere og go å ligge i den også! Kanskje du rett og slett må prøveligge noen til du finne den for DEG? Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Jeg kjøpte en Svane Hilton med en god overmadrass (ikke skumgummi, men et annet stoff jeg ikke husker for øyeblikket) da jeg flyttet hit. Kostet meg rundt 6500,- til sammen. For å komplettere settet, kjøpte jeg en spesiell Jensen pute med innebygget fjæring, som er skjønn å hvile hodet på. Med tanke på høsten, kjøpte jeg også en ny, tykk, lang og god dyne. Føler meg som prinsessen uten ert Før dette hadde jeg alltid sovet i dårlige og billige senger, og forskjellen var stor. Det tok et par måneder før jeg vente meg til den nye sengen, mye ryggsmerte og slikt, men etter den perioden forsvant det for godt. Det blir gjerne slik når ryggen er vant til dårlige senger og med ett får en helt annerledes støtte og avlasting. Jeg kan bare si: Invester så mye du kan i en seng, det er helsa di det er snakk om. Du tilbringer tross alt mye av livet i den. Du må prøveligge i det minste noen senger før du bestemmer deg, og du må ha hjelp fra ansatte som vet hva de gjør. Finnes ikke slikt, går du et annet sted. Du vet ganske enkelt ikke selv hva du trenger, men kyndige folk i butikken vet hva de skal se etter. De sjekker bl.a. ryggprofilen din når du ligger i sengen, forhører seg om hva du har brukt til da, generelt hva du ser etter, prisklasse o.s.v. De SKAL ta seg tid til deg, om det så tar en time eller to. Gjør de ikke det, går du et annet sted. Jeg kan ganske enkelt ikke understreke nok hvor viktig det er å handle et sted hvor de ansatte både har peiling og tålmodighet til å yte deg best mulig service. Det er ikke sikkert en madrass passer for DEG bare fordi den koster litt penger. Det er et hav av forskjellige typer og utførelser, og det viktige er at du finner akkurat den som passer deg best. Lykke til. Det kan ta litt tid, regn med 1-2 timer i butikken, men det er verdt det når du finner den riktige for deg. Du bør også tenke på å bytte ut pute og dyne, er litt deilig å få en fresh start istedet for å kombinere gammelt og nytt. Jensen puta jeg har er ganske enkelt herlig å sove på. Den går aldri ut av form, og føles like luftig og behagelig å hvile hodet på hver natt. Endret 31. mars 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
tehnoob Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 OK! tusen takk for forslagene Jeg tror jeg skal ta meg en dag hvor jeg går rundt i mange butikker og prøver senger God søvnkvalitet er meget viktig. Så når jeg legger meg noen timer for seint så blir de sovet inn igjen. Men jeg er enig. Seng er utrolig viktig med tanke på hvor mye tid du tilbringer i den. Man bruker mye mer tid i sengen enn forran pc'en, så hvorfor ikke bruke 10000 på seng da? Jeg tror ikke jeg skal bruke så mye men 5-6 tusen punger jeg gjerne ut med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå