enden Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 LCD-skjerm med LED-baklys fra Nec Et av de største ankepunktene mot LCD-skjermer blant grafiske brukere så vel som spillere, er dårlig sortnivå. Det har Nec nå bestemt seg for å gjøre noe med og lanserer en 21-tommer med LED-baklys. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Lurer på hva prisen vil bli, og hvor bra den er til spilling o.s.v? Kanskje det er den skjermen som blir bestilt sammen med min nye pc i agust\september Lenke til kommentar
2ern Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 20 MS responsttid??? Den retter seg vel heller mot grafikere enn mot gamere? Uansett, sikkert en god idè, blir spennende å se hvordan den blir i praksis. Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 20 MS responsttid??? Den retter seg vel heller mot grafikere enn mot gamere? Uansett, sikkert en god idè, blir spennende å se hvordan den blir i praksis. Innbilte meg de fleste skjermer med responstid under 25 ms klarte seg relativt bra i forhold til etterslep o.l. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det var STYGT med de stygge greiene som stakk ut foran på skjermen. DÅRLIG AV NEC. Og de skjermene er stygge som faen og Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 når du først har opplevd 8-12ms så nekter du å gå tilbake til 20 ja, etterslep er utrolig irriterende! Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 ms-verdiene som oppgis er uansett ikke noe godt mål på etterslep i spill. Bare så det er sagt. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg tror det har noe med hvordan målingen gjøres. Sikkert noen av skjermtesterne på hw.no som kan utdype dette nærmere. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det er en fordel til med LED baklys, det svekkes ikke over tid, og får mye lengere levetid enn dagens teknologi. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Bra artikkel enden Flott florklart også. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Ser ut som ett skritt i riktig retning, men skjermen blir nok svindyr i begynnelsen. AtW Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det var STYGT med de stygge greiene som stakk ut foran på skjermen. DÅRLIG AV NEC. Og de skjermene er stygge som faen og Det som stikker ut er en hood for å redusere reflekser i skjermen, helt vanlig og meget praktisk på skjermer til grafisk bruk.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 En god skjerm med 20 ms responstid kan gjerne ha mindre etterslep enn en dårlig skjerm med 12 ms responstid. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 hm det kan sikkert stemme.... Lenke til kommentar
2ern Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Mitt inntrykk er hvertfall at Nec er en av produsentene som ikke "jukser" når de oppgir responstid, kan ikke huske noen nec-skjermer med lav oppgitt responstid som faktisk har bemerkelsesverdig mye etterslep. I motsetning til f.eks BenQ. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Skjermen ser glimrende ut. Jeg skulle gjerne hatt en slik (til grafisk arbeid ja). Men den blir nok også svindyr som det nevnes av flere her. Edit: Navnet Nec SpectraView Reference 21 tyder også på ekstreme priser. Også er vel dette en av de aller første LCD-LED skjermene. Da kan det vel godt tenkes at det ikke er noen optmalisert teknologi ennå og at det sikkert kommer flere, bedre og billigere LCD-LED modeller utover de neste årene. Endret 31. mars 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Nec SpectraView Reference 21 vil være i markedet fra ca juni. Prisen er ikke kjent foreløpig. Den siste delen der var litt skummel. Bra initiativ fra NEC dog, blir spennende å se hvor bra det faktisk blir. Sortnivået på visse NEC-skjermer er jo i utgangspunktet ikke så ille. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 ser lovende ut, men lukter dyrt dette her.. noen som vet når oled skjermene kommer på markedet egentlig? skal ikke de ha et veldig mye bedre farge og kontrastnivå? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 da begynner det snart å bli på tide å gå over til lcd da. personlig bytter jeg ikke før de blir kvitt ghosting, får god svart kontrast og en bedre pris. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Merker det godt på skremen min at sort er grått. I tillegg er det en del lys som slipper gjennom i hjørnene. Kunne tenkt meg å byttet denne ut med en "SpectraView", men min økonomiske del av hjernen sier nok nei. Til han/hun som klaget på "hood'en": Denne er nok noe man velger om skal være på eller ikke. Umulig å få en innsynsvinkel på 176 grader med den på. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Angående det med etterslep og slikt: Det står noen kommentarer om dette på en annen tråd her i forumnet. Kort fortalt er tallet for latency dessverre ingen god indikasjon på faktisk etterslep, da etterslepet gjerne varierer kraftig etter hvilke fargeoverganger det er snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå