Gå til innhold

Hjelp til PVP med den dårligste klassen.

Anbefalte innlegg

Alle vet at Warrior er kanskje den dårligste klassen i PVP.

Så er det noen som er gode i WOW som kan gi noen tips til hvordan man kan ta en Mage feks. For en Warrior altså.

Prøvde noen runder mot en lvl 38 Mage (2 lvl over meg)

Fant ut at: Han er udødlig med et skjold hvis jeg prøver å slå på han, kan ikke stoppe frost effect han setter på meg, og da er det bare å sitte å vente i isklumpen til man er dø.

Prøvde den såkalte "Sheild Bash" for å stoppe spells, men det hjelper jo lite når han har et skjold som stopper alt.

Eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikkje du skal ha store forhåpninger til å slå en mage i duell. Heldigvis er ikke duell det samme som ordentlig PvP ;)

Angående det "skjoldet" til mage, så fungerer ikke dette på samme måte som "paladin skjoldet", men det drar bare mana i stedet for HP. På level en level 38 mage drar skjoldet 2 mana per damage du gjør, og tar unna 300 damage. Altså drar det 600 mana fra magen på 1 heldig slag med øksa. Du skal være glad til, for mana er alt som holder magen i live :)

Det beskytter heller ikke mot dine triks som shield bash og pummer for å stoppe spell.

Drit i alt som heter armor og skjold og lignende siden dette har 0 effekt mot magi. Bruk berserkerstance for det den er verdt, og kjøp noen "free-action potions" som gjør at du slipper å bli fryst fast.

Lenke til kommentar

En mage kan vinnes over i duell, slo en guildmate som er lvl 31 når jeg var 29.

Tingen er å holde seg unna spell området(kom deg bak, løp i ring osv, rouge style) og flittig bruke sheildbash :p

Om du i tilleg har sheild wall (75% skade reduksjon på mele, ranged og spels i 10 sec) så blir du fort seig :-)

Om du skal pvp'e så er det en fordell med free action potions som likferd sier.

\\Sp33D

ironspeed on daggerspine

Endret av the_real_Sp33D
Lenke til kommentar

...men warriors har jo mindre treningskostnader enn andre klasser nettopp fordi de bruker mer sånt...

At man ikke gidder å kaste bort potions på dueller er jo greit nok, men om noen vil, så ser jeg ikke noe galt i det. De vinner kanskje duellen, og taper litt penger. Deres valg.

Lenke til kommentar

For å være en "god" PvP warrior så må du ha det rette utstyret. Trinkets som gjør deg immun mot fear feks. Jeg har ikke oversikt over alle mulige utstyrsvarianter, men en godt bygd warrior (med det rette utstyret) kan være knallhard å slå i PvP for de fleste klasser.

Så vidt jeg har forstått er warrior den mest utstyrs-avhengige pvp klassen i spillet. Men har du det rette utstyret...

Lenke til kommentar
...men warriors har jo mindre treningskostnader enn andre klasser nettopp fordi de bruker mer sånt...

At man ikke gidder å kaste bort potions på dueller er jo greit nok, men om noen vil, så ser jeg ikke noe galt i det. De vinner kanskje duellen, og taper litt penger. Deres valg.

Å bruke potions i en friendly duell er bare så utrolig meningsløst. Har opplevd at noen har brukt frost-absorb potions mot meg (er frost-mage), og da satte jeg meg bare ned og nektet å fortsette. Ødelegger hele poenget med friendly dueller (som er nettopp for å trene opp pvp-ferdigheter).

Lenke til kommentar
For å være en "god" PvP warrior så må du ha det rette utstyret. Trinkets som gjør deg immun mot fear feks. Jeg har ikke oversikt over alle mulige utstyrsvarianter, men en godt bygd warrior (med det rette utstyret) kan være knallhard å slå i PvP for de fleste klasser.

Så vidt jeg har forstått er warrior den mest utstyrs-avhengige pvp klassen i spillet. Men har du det rette utstyret...

så en trinket eller annet utstyr med + frost resistance vil hjelpe bra på?

Hvor mye + frost resistance bør man har, og hvilke andre resistancer er det greit å få med seg.

Så lang har jeg bare gått for Strengt og Stamina, Har vel + 800 HP grunnet div + stamina utstyr.

Ser ikke vitsen med Intellect, "improve wep skills" finner jeg lite kritisk i "krig".

Også hp + mana regen er mindre viktig føler jeg.

Lenke til kommentar

Å bruke potions i en friendly duell er bare så utrolig meningsløst. Har opplevd at noen har brukt frost-absorb potions mot meg (er frost-mage), og da satte jeg meg bare ned og nektet å fortsette. Ødelegger hele poenget med friendly dueller (som er nettopp for å trene opp pvp-ferdigheter).

Møter man en fiende i pvp er sjangsen relativt høy for at han bruker en eller annen potion, det må da utvilsomt være lurt å øve seg i friendly dueller hvor motstanderen bruker potions, scrolls etc, for å øve på forskjellige pvp counter taktikker

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, intellect er kun for oss mager, sånn at vi har nok mana til å drepe plagsomme warriorer. :D

*kremt* Hva med oss prester, warlocker, druids og shamaner? *kremt*

:p

Hehe, joda. :blush:

Mente selvfølgelig "casters" og ikke "mage".

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Har tatt stort sett alle klasser i duel (ja, pallys også faktisk :p) opp til level 20, noe som var før patchen kom. Taper også da seff, men dette er mot de som faktisk vet hva de gjør.. :roll: (ikke så mange av de gitt)..

Husk å bytte stances i kamp, og å ha "Tactical Mastery" i talents ;) Dette er must have for en warrior, er nytteløst uten. Beste tipsa jeg har :p

Og forresten, ha klar en macro/snarvei til skjold og shieldbash/pummel (trenger vel ikke skjold?).

Edit: Warrioren min har tatt pause, og er bare lvl 20, så jeg er ikke noen supererfaren warrior. :whistle: Skaff deg "spider belt, use: free's you from roots blablabla.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

warrior er ikke dårligere enn noen andre klasser i pvp. Det er som nevnt bare et spørsmål om å velge det riktige utstyret og ha riktige abilities i orden. Noen klasser får gode pvp skills tidligere enn andre, men det utligner seg etterhvert. Det kalles jo ikke "warrior" fordi man ikke har sjanse mot noen andre i hele spillet gjør det vel? En kriger er per definisjon skapt for å drepe andre! Det gjelder bare å vite hva som trengs av utstyr og skills for å gjøre det. WoW er mer balansert enn mange tror.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Tror ikke du har følgt med helt jeg.. De er faktisk dårligere, tro det eller ei :roll:

Nevn en klasse som vil ha problemer mot en warrior?

Og ja, war er mer balansert (med GODT utstyr, våpen osv.) enn de fleste tror, men fortsatt en av de svakeste når det gjelder pvp.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...