Gå til innhold

Min første worklog: ProjectProsjektor

Anbefalte innlegg

Helt greit det ohy, bare synd at det ikke går ann å bruke skjermene. Hadde egentlig passet bedre med 14", siden en får brukt hele skejrmfalten da, men jeg kikker bare etter 15"-skjermer jeg nå.

Skal snart begynne igjen, men jeg kan ikke lage verken kasse eller noe annet før jeg har både LCD-skjermen, og overhead`en *buhu*

Kan heller ikke tegne noe med nøyaktige mål i SketchUp kom jeg på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du du såg nest siste innlegget mitt, har jeg komt i kontakt med eit firma som selger lcd controllere.

Dei ville gjerne hjelpe meg med å skaffe controllere til skjermane. Dei må berre få delenummeret på skjermane, so ej rekna med å få tak i iløpet av 2-3 dager.

Red. skriveleif

Endret av ohy
Lenke til kommentar

Men på dei brukte skjermane får du ikkje 1280*1024 oppløysninga da.

Pcen er uten minne og hd, (men med strømforsyning) så den er ubrukelig... ville berre få den også for å kunne sjå korleis det var kopla.

prisen på skjermane var 300 + 123 kr(frakt). så om man får tak i kontrollarane for 99$(632kr) + 100 kr i porto (om ein bestiller fleire) kommer ein under 1200 kr

men det kommer jo ann på kor billig man kan få den kontrolleren.

Endret av ohy
Lenke til kommentar

Som sagt: Du kan få tak i billigere skjermer enn det, og selv om det ikke er lett å finne 15" skjermer med oppløsning på 1280*1024, så bryr ikke det meg så mye, for:

A) 1024*768 holder fint for meg

B) Det er bedre å eksprimentere med en billig skjerm, enn med en dyr ;) (noe jeg surt fikk erfare :cry )

Men det som taler FOR de skjermene du snakker om;

Det er null risiko for at noen kontrollerkort ligger i veien for selve skjermflaten (eller?)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du hadde rett Sigen.

Firmaet som sa at dei skulle klare å levere lcd kontrollere fant ut at dei ikkje klarte det alikavel.

425 kr ut vinduet :cry:

Lurer på kva skjerm eg skal kjøpe no. noen som har forslag til gode skjermer som er lette å demontere?

har sett på denne:

HP L1530a - flatskjerm - TFT - 15" som er den billigaste eg fann med DVI inngang.

Forslag motas med takk

Lenke til kommentar

Synd det. Hadde nesten vært noe med de skjermene egentlig.

Vet ikke noe om den skjermen, men du kan jo prøve. Tror den blir litt dyrere, og vet ikke om den holder så lenge, min generelle erfaring med ItButikken er at de er både useriøse, har dårlig kundebhandling, og at de selger dårlige varer.

Legger sikkert prosjektet på is til over sommeren, må skaffe meg litt mer penger, og jeg skal ha moped, så det spørs hvor mye som blir til overs til dette da. Men det er store muligheter for at jeg begynner på selve boksen i sommerferien, får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er det som skjer her? :dontgetit: JEg ser at du diller med en vifte nedi en overhead og så noen poster senere står det at du skal snart få tak i en overhead! :dontgetit:

Men uansett: jeg gleder meg til resultatet. Ta masse gode bilder i alle vinkler som er mulige og masse detaljbilder ++! :)

Lenke til kommentar

Den overhead`en var et bilde jeg tok av en av de som står på skolen, sånn at folk som ikke viste hvordan det ser ut nedi der, og sånn at folk så hva jeg har å jobbe med. Men nå skal jeg jo bygge selve kassen også, så da er det bildet litt uviktigt.

Det som skjer her nå er:

Skal kjøpe meg LCD-skjerm og overhead

Lage kasse

Bruke den

Men det kan ta litt tid av forskjellige årsaker

Lenke til kommentar

:ermm: 7 sider uten at det har skjedd noe... uffda... det er jo litt kjedelig da....

Folk er litt løse med innelggene her...

Man da er i hvertfall jeg også motivert til å MINST lete etter en prosjektor :yes ,: for så billig prosjektor kan man ikke bare snuseg andre veien for... selv om den blir :

Stor

Stygg (ikke nødv...)

"dårlig" (ikke sammenliknet med pris!)

*gleder meg til du kommer hardt i gang!*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ikke risikabelt hvis du tar forhåndsregler om skarpe ting i nærheten av skjermen, og at du er forsiktig og ikke prøver å bryte delene fra hverandre. Som regel er det en skru som du ikke har oppdaget som er problemet når noe sitter fast :thumbup:

Lenke til kommentar

aeinstein: Det har skjedd noe, men jeg fikk jo en major setback for en stund siden, og jeg trenger nå penger til moped ;)

Mammuten: Nei, ikke før etter sommeren, muligens litt tidligere, det står også her

flabben: Det er ikke så risikabelt, og du får jo billige 15" LCD-skjermer på f.eks. qxl.no og finn.no

warlord: Ikke bli overforsiktig heller, da får du kanskje ikke skjermen fra hverandre. Jeg måtte hogge spor i noen små skruer med skjermfoten og et lite flatthjern (man tager hva man haver) for å få dem av.

Moralen er: Vær akkurat passe brutal :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...