Gå til innhold

Min første worklog: ProjectProsjektor

Anbefalte innlegg

Har ikke photoshop, gidder ikke å laste det ned, og har sikkert ikke plass til det på Shuttle`en nå (den er rimelig full)

Skal måle, men jeg kan sjekke det i morgen, hvertfall ca. mål ;) (det er jo bare å måle på en vanlig overhead) kan lage en liten skala til deg også ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe! lag selv, eller jeg kan lage til deg når jeg er ferdig med min (mot litt betaling seff ;) )

Blir de update snart eller bare babling :p

Laget selv prosjektor på samme måten for ein liten stund siden,

eneste var at ein venn "lente" seg med albuen på skjermen så den gikk sundt :(

Lenke til kommentar
Hehe! lag selv, eller jeg kan lage til deg når jeg er ferdig med min (mot litt betaling seff ;) )

Blir de update snart eller bare babling :p

Laget selv prosjektor på samme måten for ein liten stund siden,

eneste var at ein venn "lente" seg med albuen på skjermen så den gikk sundt :(

Sykt synd! Men det ble faktisk bra bilde på min, selv om ene veggen i rommet består av glassbyggestein, så det kommer masse lys inn. Det var bare en 250W lampe i overheaèn jeg prøvde med, men fikk klart og skarpt bilde, læreren min ig noen andre på trinnet mitt som var der ble sykt imponerte! :D (endel pesimister og sånn på skolen min)

Men jeg tror det snart skjer noe her, jeg har sett meg ut en brukt skjerm nå, og får snart endel penger håper jeg ;) (må vel hente sponsorpakken fra 3dfxcool snart også, før den blir sendt i retur.

Liten update på en måte:

Jeg har snakket litt mer med inspektøren på skolen (han som har ansvarte for endel på skolen, kjekk kar faktisk!) og han skal snakke med noen folk om jeg kan få kjøpe en overhead fra skolen snart, håper at han kan gi meg et svar på mandag eller noe sånn.

Som sagt må jeg også hente en sponsorpakke snart, den fra vendur.no er hentet (fikk med snop :love: )

Lenke til kommentar

Pakken fra 3dfxcool.no er hentet, liten bildeserie fra den:

(fargene er litt feil på noen av bildene, siden det var dårlig lys)

Pakken fra 3dfxcool, godt tapet inn:

11.jpg

Åpnet pakken, sånn pakker 3dfxcool vifter:

21.jpg

Sånn så det ut etter jeg hadde tatt ut litt bølgepapp:

31.jpg

Dette var i pakken (6 Titan 120mm vifter, og en temperaturmåler fra revoletc):

41.jpg

Fint stilt opp:

51.jpg

Eda ett:

61.jpg

Det var alt for denne gang, skal spør om jeg får kjøpe en overhead på skolen på mandag håper jeg

Lenke til kommentar

Feil det godeste Vågebu (trodde aldri jeg kom til å se det til deg ;) ) har testet de viftene, og selv om det står oppført <30db på siden til 3dfxcool, så lager de mindre lyd enn disse SilenX-viftene, som er oppført til 14db. Har testet Titan-viftene, og de lager nesten ikke lyd ;)

Men jeg tror jeg skal "ta det til neste nivå", og heller kun ta lampen, speilet, armen, og linsa (omtrent) og lage en egen kasse til prosjektoren, og sette inn viftestyring (har en Tt HardCano 9 liggende, noen som vet hvordan jeg demonterer den uten å ødelegge den?) på alle viftene, sammen med temp-måleren. Blir litt lettere å sette inn de forskjellige tingene, og feste flatskjerm-panelet også da ;)

Men Hrisebro: Hva var det som var så bra? Måten jeg åpna pakken på eller? :tease: (muligens at jeg fortsetter med prosjektet etter at flatskjermen til 1500kr døde? :hmm:

Lenke til kommentar

Hehe! Likte den pakken selv ja Glisevask ;)

Håper også at 2. forsøk går bra, skal snart begynne igjen. Desverre hadde Johannes (inspektøren) time når jeg kunne snakke med han, så det ble ikke noe i dag heller :no: (han sitter enten i møte, eller har time som regel når noen skal snakke med han)

Men, jeg prøver igjen i morgen, håper på å treffe han da.

Har jeg nevnt at jeg skal lage eget "kabinett" til prosjektoren? Hvis ikke, så gjør jeg det nå. SketchUp-bilder kommer snart (tror jeg) og da blir den litt større, men mye stiligere og bedre enn det vanlige overhead-kabinettet ;)

Lenke til kommentar

Hei tenkte jeg skulle lage en OH projektor selv.

Kom i kontakt med en fyr som skulle selge mange 14" skjermer(TFT 1280 X 1024),

Fra denne maskina:

Digital HiNote Ultra 2000

Spec

Hvordan er det kople ifra skjermen på denne og bruke ekstern signal kilde?

om det er noen som veit det her, kan jeg skaffe mange billige og gode 14"skjermer......

Endret av ohy
Lenke til kommentar

Signalkildene jeg skal ha på min projektor er som følger:

Xbox

DVD spiller (Scart, komponent eller S-Video)

Bærbar Pc (S-Video)

Eventuelt kabel TV (antenne inngang)

Lurte på om denne kunne hjelpe meg litt på vei eller om jeg trenger fleire bokser?

Har fått overhead allerde, så da er det bare å bestemme seg for hvilken skjerm, håper jeg kan bruke den Digital HiNote Ultra 2000 skjermen.

Lenke til kommentar

Fant ut at Trust Combi TV-PC Pop View VGA output supports resolutions 640x480 / 800x600 / 1024x768 @ 60Hz&75Hz,

Er det eit problem sidan skjermen eg skal ha er på 1280 X 1024?

Finnes det noken tilsvarande produkt som eg kan bruke?

Lenke til kommentar

Fant en butikk som solgte LCD controllere, kan noen som har litt peil sjå om dette kan virke? I tilfelle kan eg ordne mange 14" TFT skjermer med 1280 X 1024 oppløysning.

Fant også TV-Tuner som støtta denne oppløysninga

Endret av ohy
Lenke til kommentar

Luzifer: Takk takk! Bare å følge med, men jeg har enda ikke fått snakket med Johannes, han gikk akkurat fra skolen når jeg skulle snakke med han i dag :cry:

ohy: Takk for interessen, men hva med å lage din egen tråd? Eller hvertfall bruke EDIT-knappen? ;)

Uansett kan du ikke bruke en LCD-skjerm fra en bærbar, det funker ikke. Det med oppløsningen er ikke noe problem, du får bare høyere oppløsning på bildet prosjektoren viser.Den TV-tuneren hjelper deg ikke så mye tror jeg, siden LCD-skjermen kobles direkte på skjermkortet på pc`en.

Lenke til kommentar

Var ikkje meininga å fylle opp workloggen din sigen :ermm:

Vart berre så ivrig og så ville eg hjelpe andre som kanskje trengte billig skjerm :innocent:

Vart seriøst tent på prosjektet ditt. :thumbup:

Sliter med å konsentrere meg til eksamen :cry: fordi eg heile tida prøver å finne nye gode løysninger og sjå kva andre har funnet ut.

Skal begynne å bygge i juni :w00t: (etter eksamen) vil berre kartlegge litt no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...