Gå til innhold

Min første worklog: ProjectProsjektor

Anbefalte innlegg

Bra prosjekt, blir jo ganske inspirert selv.

Har en gammel Super-8 (8mm-film) prosjektor hjemme, lurte på å lage noe tilsvarende av den. Blir jo en del mindre. Problemet blir selvsagt å finne en lcd-skjerm som er liten nok...

EDIT: Mulig det ville funket med en skjerm fra ett lite reisetv, vet ikke hvordan kvaliteten ville blitt, men...

Endret av idjut2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var jo heilt genialt!!!! Trur jammen eg ska prøva meg eg og!!

Har nesten skaffa meg skjerm nå, men overhead blei litt verre.... Kor fekk du tak i?? Noken forslag til kor eg kan spørra??

Har en gammel Super-8 (8mm-film) prosjektor hjemme, lurte på å lage noe tilsvarende av den. Blir jo en del mindre. Problemet blir selvsagt å finne en lcd-skjerm som er liten nok...

Kvaliteten på bildet vil nok bli litt for liten ja.... på ein liten skjerm får man ikkje så stor oppløysing og då ser det ikkje så bra ut på veggen!

Lenke til kommentar

Jeg fant min link under kategorien projektorer på hjemmekino.no for en tid tilbake. Postet en lignende post her, og noen postet en link mot din side.

Synd med skjermen da :(. Men håper det ikke stopper deg fra å prøve igjen. Man lærer jo av feil :)

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

idjut2: Takk takk, du kan jo prøve, men tror kanskje det ikke funker.

Hologram: Ja, bare til å prøve, er egentlig ikke så vanskelig som folk kunne tro. LCD-skjerm er jo ikke vanskelig å få tak i, bare pass på å få god nok oppløsning (1024*768) og liten nok skjerm (15" holder masse)

Overhead får jeg nok kjøpt fra skolen, men du får det på Binders

(de billigeste koster imidlertid 2000kr, så dette bør du ta som en siste utvei) de har sikkert på diverse bruktmarked, søppelplasser, miljøstasjoner/depot, og andre steder. Se etter konkurssalg etter bedrifter, og du kan sikkert stikke innom en skole for å se ;)

aLmAnZo: Ok. Kjekt at folk linker mot loggen min, lettere å få sponsorer også da ;):thumbup:

Nei, det med skjermen stopper meg ikke fra å prøve mer, må bare få solgt noen ting nå, for å få litt mer penger, og jeg skal snart få noen penger utenom.

Lenke til kommentar

Ja, kan vel si det: Jeg kom borti en av delene, mens det var spenning på PSU`en, og skjermen var skrudd på, så da kom PSU`en borti en av kontrollerkortene, og da ble det mørkt i to etasjer i huset.

Så mitt råd til alle som prøver (inkludert meg selv neste gang): Ha en plastbit eller noe sånn som ikke leder strøm rundt PSU`en, eller mellom PSU`en og de nermeste kortene

Lenke til kommentar

Funnet ut at du må opp i 10" for å få SVGA oppløsning, så det vil nok funke dårlig ja.

Men er litt opptatt av å komme litt ned i størrelse, er jo litt volum på en overhead.

Noen som vet hvordan man løser det i ferdigproduserte prosjektorer, de kan jo bli ganske små? Bruker de samme opplegg med lcd-skjerm?

Synd med skjermen som røk. Har du tenkt å kjøpe ny og forsette på prosjektet eller? Synes Vendur burde sponse ny skjerm til deg! :thumbup:

Endret av idjut2
Lenke til kommentar

Ja, du bør ha 1024*768 oppløsning (husker ikke hva det er, men kan det være XGA?)

Ja, det er litt volum på en overhead, men det er ikke noe problem for meg, siden jeg har litt stort rom som den skal være på, og jeg allerede har planlagt mitt neste prosjekt: ProjectIntegration ;)

Det er det samme de gjør med vanlige prosjektorer også, bare at de bruker myyyyye mindre skjermer, og jeg tror det er noe spessielt med dem.

Ja, har allerede svart på at jeg skal kjøpe ny skjerm, og forsette.

Hvorfor skal vendur sponse meg med noe så dyrt? De har jo allerede sponset meg med vifter, og de viftene er ikke billige. I tillegg, så selger ikke vendur.no LCD-skjermer, den billigeste skjermen jeg fant hos dem var til nesten 24.000kr. ;)

Sender mail til noen andre webshops, får se hva jeg eventuelt får av dem.

Lenke til kommentar

Veeel, trenger egentli ikke noen prosjektor nå heller, strengt tatt, men jeg har lyst på en, og jeg har lyst på noe som jeg har laget selv, og da ble det sånn. Men selv med skjerm til 24k er det jo kjekt med prosjektor da. ;) Skal ikke loppe webshop`enne, skal bare se hva jeg kan få av dem. Har sendt mail til 3DfxCool, får sikkert svar i morgen eller overimorgen (håper jeg) Komplett.no sponser ikke noen sier de :sad:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe! Tror du har spurt om det før Glisevask, men uansett: Ja, jeg har plass, den skal bygges inn i mitt neste prosjekt tenker jeg: ProjectIntegration ;) Det består av at jeg lager en stoooor kasse, som jeg skal bruke som oppbevaringsrom til div. pc-deler, gamle kabinett o.l. som jeg får plass til inni, "stativ" til prosjektoren, støydemper til Shuttle`en og pc`en min, og den skal også ha plass til noen høytalere fra 5.1 surround-systemet mitt ( :love: Logitech 5300 :love: Bruker det nå) og hodestøtte når jeg ser film, og jeg tror jeg skal kaste ut senga mi, og lage meg seng/sovesofa på den i tillegg ;) Høres det bra ut? Kan ta noen bilder av romemt mitt og sende på PM eller noe sånn hvis noen vil, så de som lurer kan se hvor stor plass jeg har til det, og litt om planene mine for rommet mitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...