Gå til innhold

Min første worklog: ProjectProsjektor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

chil: Det står tildigere i en av postene, men jeg skal sørge for at den blir lettere å finne ;)

ken0: Takk for at du linket til siden, jeg hadde ikke tid (var ikke engang innpå)

AltuZ: takk for oppmuntringen, bra at folk vil se mer.

Lenke til kommentar

nei, beklager for den du Glisevask, skal nok ikke det. Men kanskje senere, når jeg skal begynne med "Project Integration" (ikke lenge etter jeg er ferdig med dette prosjektet;)) Holder nå på å fikse med bildene, og lager i tillegg thumbnails, sånn at detaljer blir lettere å se.

Lenke til kommentar
Skulle du ikke alikevel?? :o Kjipern det.. Hadde ikke tatt deg lange tida, men synd.. =/

Men lite spørsmål: Hvor i alle dager skal du ha en så diger sak??

Glisevask: Jeg skal jo kanskje gjøre det, som en del av neste prosjekt: Project Integration.

Rikky: Ser du er innpå og kikker: Jeg holder på med bildene, med det er noe kluss med noen linker her

Lenke til kommentar

Ja, da var alt rotet med bildene rettet opp i (endelig, puh)

Kommer nå med noen bilder på hvordan det ser ut inni en overhead, og hvis det er noen som kan komme med noen forslag/komentarer/spørsmål, så tas alt imot med takk :yes:

Her er da viften som skal byttes ut, siden denne lager endel høyere lyd enn det jeg kunne tenke meg (skal fikses med 2 stillegående 120mm vifter)

Vifte.jpg

Her kan dere se hvordan det ser ut i hele overhead`en:

Overblikk.jpg

Tenker å ta noen støydempingsmatter inni her, muligens sånne som er på Clas Ohlson o.l., ellers har jeg ikke noen andre planer enn å sette inn stillegående vifter. Kom også på en ide; Sette inn temperaturmåler, f.eks. Lian Li, eller bare modde inn en fin en fra Clas Ohlson, så ser jeg om det blir veldig høy temperatur inni der, og det ser jo litt stiligere med temp.måler, elelr hva? ;)

Vil minne på om at alle bildene er thumbnails, for de som ikke vet hva en thumbnail er, så er det klikkbare bilder, sånn at du kommer til en større versjon av bildet ved å klikke på bildet i workloggen.

Lenke til kommentar

så du skal ha to 120mm vifter der til å trekke ut varmlufta fra lampa?

blir det nok til å kjøle lcd skjermen på toppen, eller skal du ha ei vifte der også?

hva med å ha ei 120mm vifte på hver sin side av lampa, en som blåser og en som trekker, da skulle det bli bra sirkulasjon der inni! :)

Lenke til kommentar

nei, det skal brukes 1-2 80mm vifter til å kjøle tomrommet mellom overhead-panelet og LCD-displayet, de 120mm viftene skal brukes til å trekke frisk luft inn til det store rommet nederst på overhead`en, og på andre siden ska ldet være gitter/riller som slipper all overflødig luft ut, jeg tror dette skulle gi tilstrekkelig kjøling. Er det noen som mener jeg burde ha en 120mm vifte som trekker ut luft også, eller en ekstra 120mm som trekker luft inn? Jeg er ikke helt sikker på dette, men hvis ingen mener sterkt på at jeg burde ha en annen vifteløsning, så bruker jeg den jeg har kommet frem til nå.

Lenke til kommentar
Den skal stå inni en boks, som skal stå bak sengen min, sånn at jeg får støtte til ryggen og hodet når jeg ser film, og så får jeg skjule den litt, og jeg tenkte å ha Shuttle`en min inni der også. Skal passe på nok kjøling der også.

Ingen som kommer på et bedre navn?

ShuttleHead? :)

Lenke til kommentar

phax: er litt uenig i den, for i MIST`en min trekker en 120mm vifte inn luft, og luften blir presset ut igjennom et gitter bak, og det funker fint. Etter min teori, burde jeg ha noe som trekker inn frisk luft, men jeg kan jo ha 2 x 120mm vifter til å trekke inn luft, og 2 x 120mm vifter til å trekke ut varmluf, eventuelt 1 x 120mm til å trekke ut, og la resten presse seg selv ut. Noen andre med meninger/bevis her?

Kimme: Takk for forslaget ditt, men det blir nok litt feil, siden jeg ikke skal ha en Shuttle inni, hvertfall ikke i denne omgang. (har Shuttle btw, vil bare ikke sette den inni enda)

Glisevask: takk takk. Er litt skeptisk ang. mattene selv, p.ga. temperaturen, har en mistanke om at det kan bli_for_varmt inni der. Men hva med eggekartonger? Det skulle jo dempe endel uten å lage noe særlig mye mer varme? :hmm: Ja, skal lakke tenkte jeg, håper jeg får et bra resultat, har du noen lakketips til meg? Vet at du har lakket før ;)

Lenke til kommentar

Akuratt som de på skolen(overhead'n)! du aner ikke hvor mange jeg har sabotert. og vis ikke det er viften går rundt så den plastikken som er under glasset blir deformert. blyanter tar fyr å sånt. så varmt blir det. trur ikke du burde ha eggkartonger neddi der, selv med vifter. ha fire vifter for å få minst mulig varme.

Lenke til kommentar

Greit, da dropper jeg enhver form for støydemping inni. Får vel bli 4 x 120mm vifter der nedi da, så håper jeg på det beste.

Vet ikke noe om strømforbruket, men siden jeg bor hjemme enda, så bryr jeg meg ikke så veldig akkuratt nå (den tid, den sorg)

Lenke til kommentar

artig prosjekt du holder på med,

laget et par kjappe ideer til lcd festingen og selve ramma på toppen

Legger til bildene som vedlegg over 3meldinger

en tin du kan gjøre for å minske trapes formen og er å lage plater som legges på toppen slik at du får 16:9 eller 4:3 format, siden det blir ordentlig svart ikke bare det lcd skjermen klarer.

dette bildet er selve rammen, om det blir hardt å lage er enting, men alu, ala det du kjøper på clasohlson kunne nok ha gått så hadde du bare poppnaglet det

post-132-1112718996_thumb.jpg

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

Takk for ideène dine Power-Z, de var orntelig nyttige (selv om jeg har vært innom noe lignende selv, men ikke helt funnet ut hvordan)

Det er ikke mulig å skru fast noe som helst på LCD-panelet, da ødelegger jeg det, kan ta bilde ved neste anledning, så får du se hva jeg mener. Går nok for den første du posta, men du har "glemt" en liten ting; LCD-panelet er veldig tynt, ca. 2mm, og da må jeg jo ha den kanten inni litt høyere opp. Om du lagde den så langt nede med vilje, for å illustere det bedre eller ikke, vet jeg ikke, men det funket uansett.

Det med festet på overhead`en var genialt, utenom at jeg skal prøve å lage det sånn at jeg skal kunne ta med meg kun selve LCD-skjermholder-biten, og legge den på en annen overhead. Skruer = modifikasjon, men det får vi se. Det med klammeholder-mekanisme kan jeg kanskje fikse, men det er jeg ikke helt sikker på nå :hmm: tenke tenke :hmm:

Igjen, takk for hjelpen og komentarer :bigsmile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...