Wazu Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Ikke dårlig. Blir fine greier dette her. Hvor har du fått lcd'en fra? er det skolen som sponser deg med den, eller er det din egen? Og hva tror du levetiden på en sånn prosjektor blir? og den totale kostnaden i alle delene? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hehe, er litt gøy den filmen fra THG Håper du får det til uten å ødelegge noe. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Diablito2k: Takk, betyr endel når det kommer fra deg, har sett hvor god du er på modding Wazu: Håper på det ja, skal gjøre mitt beste for å få det fint og funksjonelt. Du tror vel ikke det norske skolevesendet har råd til å sponse meg med LCD-skjerm? Hvordan hadde det blirr hvis alle elevene på skolen skulle fått så mye penger til prosjekter som det er en heller stor risiko for at går rett vest? Nei, jeg fant meg en fin en på QXL, en Eizo ett-eller-annet (husker ikke modelnavn her og nå) Vet ikke levetiden på den, men hvis jeg behandler den fint, sørger for tilstrekkelig kjøling å litt til, og ikkje kjøper en overhead som er gammel og sliten fra før, så lever den nok noen år ja *håpe håpe* De totale kostnadene så langt: 1500,- for skjermen, and thats it Men det kommer vel på ca. 3000-4000 til slutt, får se hva skolen ska ha for overhead`en, og se hvor mye jeg blir sponset (skal prøve å bli sponset av div. netshops) Dette kan bli mindre også, håper på det beste. BaX : Ja, kjekk film, liker bare ikke han tyskeren eller hva det er som går foran bildet, men en får jo en god indikator på hvor godt bildet blir, og på hvor shitty kameraet er. Håper på å klare det uten å ødelegge noe som ikke kan bli ødelagt for at prosjektet ska lykkes. Takker for alle tilbakemeldinger, men savner fremdeles et bedre navn på prosjektet, ingen forslag er for dumme, de blir bare gjerne ikke brukt Update kommer kanskje i helgen, men da i form av SketchUp-tegninger, men det er tvilsomt, for jeg skal brenne ut alt jeg skal ha på maskinen, og sette inn to nye Seagate Barracuda 250 GB S-ATA disker. Får se hvor god tid/lyst jeg har. EDIT: Litt leifer, noen på grunn av at jeg tenkte dialekt, og skrev akkurat det samme som jeg tenkte Endret 1. april 2005 av sigen Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Greit, her er noen SketchUp-bilder: Her ser dere hvordan jeg skal få mellomrom mellom glassplaten, og LCD-skjermen, vet ikke helt hvordan jeg skal feste LCD-skjermen, uten at det ser stygt ut enda (tar imot ideèr/forslag) Her er et lite oversiktsbilde; med LCD-skjermen, med bilde på: Og her er tre bilder med prosjektoren foran en vegg: Hva synes folket? Noen innspill? Ideèr/forslag mottas med takk, og navneforslag mottas også med takk Endret 4. april 2005 av sigen Lenke til kommentar
AHzip Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 nå er jeg frekk og spammer i denne posten men kan noen være så snill og si meg hva det programmet han bruker til å lage de bildene heter og hvor jeg finner det? fort please? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 nå er jeg frekk og spammer i denne posten men kan noen være så snill og si meg hva det programmet han bruker til å lage de bildene heter og hvor jeg finner det? fort please? SketchUp Google it! fint prosjekt vurderer og lage noe slik jeg og Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Blir bra dette! Du skal vel ha den på et stativ? Så ikke det på tegningene. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 her kan du laste ned SketchUp AHzip Takk for komentaren, og lykke til med ditt prosjekt når/hvis du begynner MagE Vågebu: Nei, ikke et direkte stativ, og de tegningene lagde jeg bare for gøy, skulle vise hvordan det ble. Den skal stå inni en boks, som skal stå bak sengen min, sånn at jeg får støtte til ryggen og hodet når jeg ser film, og så får jeg skjule den litt, og jeg tenkte å ha Shuttle`en min inni der også. Skal passe på nok kjøling der også. Ingen som kommer på et bedre navn? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Når jeg åpnet denne posten skjønte jeg absolutt ingenting og trodde dette ikke gikk men nå har jeg lest på tom's hardware guide og dette kan bli virkelig spennende... Om jeg får cash og kjøpt meg en lcd skjerm skal jeg bygge prosjektor jeg og.. Dette blir spennende å følge med på Lenke til kommentar
eirich Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Vedig stilig prosjekt.. håper sjermen funker.. genial ide!!! Endret 3. april 2005 av eirich Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 kult det her, hvor mye koster det egentlig for en overhead da? er det lett å bygge dette, alt du trenger og gjøre er å ribbe lcd skjermen å legge den på overhead maskinen? ( + all finishen for at det skal se bra ut og sånn da..) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) lolminator^: Ja, stå på, vil se flere som lager dette, selv om det betyr at jeg ikke får en så eksklusiv prosjektor (den blir eksklusiv, ja, men det er jo flere som har hjemmemekka prosjektor da) Men husk på: Du skal ha penger til en overhead også, og litt kjøling, gjerne noe støydemping også. Endret 5. april 2005 av Rikky Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Stol på meg overhead er ikke noe problem å skaffe (brukt da) Kjøling det er da vel ikke vanskelig å lage, på tom's hardware brukte han bare 1 80mm vifte.. *edit* Hva med å skjule lcd skjermen, (senke den) vil vel ikke miste effekten og så vil det kansje ikke lyse ekstra rundt kantene om ikke overheaden er like stor som lcd skjermen.. Endret 3. april 2005 av lolminator^ Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Så ikke innleggene deres eirich og phax. eirich: Skjermen funket sist jeg testet, takk for at du "håper med meg" phax: Har du lest igjennom Tom`s Hardwareguide? Hvis ikke: Du trenger en LCD-skjerm, en overhead, en vifte eller to, noe å legge imellom LCD-skjermen og overhead-platen, og det du vil for å få den stilig/stille. En overhead kan koste fra 2000kr ny, men du kan finne brukt som er billigere (sjekk med skoler, o.l.) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Stol på meg overhead er ikke noe problem å skaffe (brukt da)Kjøling det er da vel ikke vanskelig å lage, på tom's hardware brukte han bare 1 80mm vifte.. *edit* Hva med å skjule lcd skjermen, (senke den) vil vel ikke miste effekten og så vil det kansje ikke lyse ekstra rundt kantene om ikke overheaden er like stor som lcd skjermen.. Jo, hvis du ser på forrige SkechUp-update, så ser du at jeg skal senke LCD`en ned i "rammen". Problemet er å få festet det der, samtidig som det skal se fint ut. (har planer om å kunne ta selve rammen, med LCD`en kjapt av, og f.eks. ta dem med til skolen, som jeg btw har fått avtale med om å lage prosjektorer til) PS: LCD`en er mindre enn overheade`en i høyde, men litt bredere, det er derfor THG anbefaler maks 15" Rikky: Fikser det i morgen, må styre litt med på photobucket først, men det skal bli fikset, det lover jeg. EDIT: Leif + jeg la til noe. Endret 3. april 2005 av sigen Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) måle prosjektoren før man kjøper lcd Endret 3. april 2005 av lolminator^ Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Det er ikke så farlig, dessuten er det vel en standard på hvor stor en overhead er også tror jeg Men det er jo bare til å stille på skjermstørrelsen via kontrollpanelet på LCD-skjermen, så får du vist alt. En 14-15" passer fint, som nevnt i THG. Lenke til kommentar
chil Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 kan noen linke til prosjektet på tomsharware guide? jeg finner det ikke..... takk Lenke til kommentar
Radiv_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 http://www.tomshardware.com/howto/20041113/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå