Gå til innhold

Lagging i spill når en ny bildesekvens loades..

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en dell inspiron 5150, 3,06 ghz, 512 mb ram, gf fx go5200 128 mb, 60 gb hd.

Når jeg fikk pcen hadde jeg ingen problemer med den, den fungerte glimrende i alt av spill.. samtidig som den tilfredstilte de fleste av mine andre behov..

Nå har pcen begynt å "tulle" litt. hvergang jeg spiller et spill og det må loade et nytt bilde inne i selve spillet så lagger pcen, den stopper nesten helt opp faktisk. Men når selve bildet er loadet så går det helt glatt igjen. Merker dette veldig godt i spillet RTL skijump! Dette er et spill som består av 3 sekvenser, et hovedbilde når man er i unnarennet, dette går glatt og fint. Så når jeg hopper bytter den bildesekvens, da lagget det, så går resten av hoppet fint. Men når han har landet og skal snu seg for å se opp i bakken igjen, da loades et nytt bilde. Da lagger det maksimalt igjen, før det går helt glatt når bilde er loadet.

Jeg har testet å bytte ram i pcen, uten hell. Pcen fungerer utmerket i windows, har aldri hatt nå spesielle problemer der.. Så jeg har kommet frem til at det kan være skjermkortet. Men er ikke helt sikker på om det er dette..

Ville satt pris på om dere kunne kommet med en kommentar til dette, har ikke lyst å bestille et nytt skjermkort til ingen nytte.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt lite ram. Og over tid så har du sikkert installert mange kjekke små programmer som starter opp sammen med Windows og stjeler en del av minnet ditt slik at det må hentes inn ny data fra hardisken oftere som vil føre til hakking. Hadde nok vært smart å renske opp litt, eller kjøpe mer ram.

Lenke til kommentar

Glemte nok å nevne det. Har formatert pcen opptil flere ganger. Har prøvd å bare innstallere alt av nødvendige drivere, for å så innstallere spill. Det samme har fremdeles vært tilfelle..

Å har klart å drive alle de samme spillene tidligere, uten problemer..

Men takk for svaret fordet :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...