h0let Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Jeg har hatt Microsoft IE3.0, IE4.0 og har for øyeblikket en MX1000 P.g.a STOR skuffelse over MX1000 lurer jeg på om Jeg skal gå for en Razor Diamondback eller om Jeg skal gå for en Logitech MX518 Noen som vet hvilken som er best? Andre anbefalinger mottas med åpne armer. På forhånd taJeg har hatt både IE3.0, IE4.0 og har for øyeblikket en MX1000. P.gkker jeg for alle svar Personlig syns Jeg at Microsoft IE3.0 e den beste musen Jeg har hatt, men d e meg. Endret 30. mars 2005 av h0let Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Liker du formen på mx1000 så gå for 518, men liker du bedre mus som er litt lavere og lengre gå for Razer DB. Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ville gått for razor. Men hvis du liker utformingen på mx serien så er mx518 et godt alternativ. Du burde prøve begge før du kjøper Lenke til kommentar
LuggagE Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=398828 Forskjellen mellom musene er egentlig bare formen og vekten. Ekstraknappene er bedre på MX518 derimot, og prisen. En venn av meg (som har RD) forklarte det på en veldig god måte: "De er dønn like teknisk sett, forskjellen ligger i at RD er for de som vil ha hånda si på ett sted, bare bevege håndleddet såvidt (sånn at du har armen liggende på bordet hele tiden, bare bruker håndleddet og hånda til musa) og MX518 er for de som liker å bruke armen mer. Hvis det er vekta man henger seg opp i så er det bare et par hundre gram, så hvis det er et problem så start å trene!" Hehe, uansett, det er en god måte å få fram forskjellene, det er jo nesten samme HW Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Selv har jeg kjøpt MX518. Jeg har testet Razer DB men fikk følelsen av billig plast, så jeg gikk for MX518 og angrer ikke ett sekund! Den beste gamingmusa på markedet, garantert! Her er en review av MX518 og her er en review av Razer DB.. Det er bare å velge! Lykke til.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Liker du formen på mx1000 så gå for 518, men liker du bedre mus som er litt lavere og lengre gå for Razer DB. MX1000 og MX518 er 2 helt forskjellige ting! MX518 kan sammenlignes med MX510. De er tilnærmet identiske! MX518 er en del lettere enn MX510.. Endret 31. mars 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Liker du formen på mx1000 så gå for 518, men liker du bedre mus som er litt lavere og lengre gå for Razer DB. MX1000 og MX518 er 2 helt forskjellige ting! MX518 kan sammenlignes med MX510. De er tilnærmet identiske! MX518 er en del lettere enn MX510.. Hehe er nok ikke bare vekten som er forskjellig på mx518 å mx510 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Begge de to du nevner er glimrende mus som er veldig godt egnet til spill begge to. Hovedforskjellen er at Razer er mer "klassisk" i sin utforming, samt er relativt liten. MX518 derimot er ganske så stor og er ergonomisk formet (noe som kan være både pluss eller minus ettersom hvem du spør). Teknisk sett er begge så bra at du neppe vil merke noe forskjell på reaksjon mellom de to, så da kommer det bare ann på utformingen og evt. utseende, og det er en smakssak. Verdt å merke seg at Razer kan brukes for venstrehendte, og at (hoved) knappene på razer musen er helt enormt gode, de må bare prøves. Hadde annbefalt deg å rett og slett gå ned i en butikk som selger disse og bedt om å få prøve-holde dem litt i hånden. -Stigma Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Liker du formen på mx1000 så gå for 518, men liker du bedre mus som er litt lavere og lengre gå for Razer DB. MX1000 og MX518 er 2 helt forskjellige ting! MX518 kan sammenlignes med MX510. De er tilnærmet identiske! MX518 er en del lettere enn MX510.. Hehe er nok ikke bare vekten som er forskjellig på mx518 å mx510 Hehe! Selvfølgelig klar over det, men det var i dette tilfellet snakk om design, ikke indre kvaliteter.. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Tenkte jeg kunne svare på topic da jeg faktisk har begge du vurderer. Etter min mening er begge veldig bra. Forskjellene ligger mer på hvor mye tyngde du liker å jobbe med. RD musa i kombinasjon med Icemat og scates krever utrolig lite kraft i bevegelse. Det er nesten så et vindpust kan flytte på musa. Derimot sysns jeg utformingen av den virker noe billig, i tileggg kan den føles litt liten i hånda. 518 musa under samme betingelser virker mer kompakt og krever litt mer kraft for å få samme snært på bevegelsene. Denne musa oser av kvalitet og er etter min mening den beste av de to til presisjons arbeide. Merker også jeg kan bli fortere sliten i håndleddet av å sitte med RD musa en 518. Derimot blir den litt for kompakt til hurtig FPS spilling. Men, det er smak og behag. Begge er veldig bra, men til spill holder jeg en knapp på RD da den bare må prøves for å beskrive den vannvittige presisjonen. Endret 31. mars 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Personleg vil eg anbefale MX300. Meget god mus. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Som sagt så tror jeg det er smak og behag som avgjør hvilken mus man velger, tror nok begge (Razer og MX518) er de beste gamingmusene på markedet pr.dags dato, men jeg valgte MX518 fordi jeg digger designet og følelsen jeg får med denne musa. Jeg bruker Hyperglides i kombinasjon med Icemat, og dette gjør at en fis kan flytte musa bortover matta så lett som bare det! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Razor Diamondback Er det ikkje problemer med den? Personlig ville eg valgt mx518. Kvifor? Nja sjå kva Vultur Gryphus har skrivd i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå