Pluggen Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Noen som har tru på at drifting slår gjennom i Norge?? Evt. om noen vil legge ut linker til noe som har med drifting å gjøre, eller vil legge ut bilfilmer direkte (om mulig??) så gjør det gjerne... Hva med vinterhalvåret?? Brøyte baner på en innsjø eller to? Legger til at jeg i hvert fall håper på driftingbaner i Norge... Mvh Pluggen Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 er vel ikke driffting om det kjøres på isbane. Men jeg er en stor fan av sporten og har stor tro på at dette vil ta seg opp med årene, også her i norge. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Vet det er noe som kjøres på isbane... Tenkte på midre baner der det er breisladd for alle penga... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Vel, det er jo noen som som driver på med drifting her til lands, på gokartbaner. Jeg håper det ikke blir like stort som i USA og Japan. Altfor respektløs ungdom her, og dessuten er det døvdt med folk som skal prøve og drifte for første gang på track-day. Utrolig hvor idiotiske folk kan være, kan da ihvertfall lære seg å ha litt kontroll først. Egne driftingbaner kommer det nok ikke til å komme før om noen tiår. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 det går ann og drive med drifting på is men jeg syns det er mer morro på asfalt. Lenke til kommentar
illest Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Det er avklart at det blir driftingserie til sommeren. To forskjellige klasser, PRO og gate drift. PRO=krever ikke hvite skilter Gate=krever hvite skilter med gyldige oblater Det blir også sånn at fra fylte 15 eller 16 kan delta på drifting. Altså du trenger ikke billappen for å være med på moroa, men mest sannsynlig blir det begrensninger på slagvolum til 2L + at turbo ikke er lov når du ikke har fylt 18. Lenke til kommentar
TMB86 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det er avklart at det blir driftingserie til sommeren. To forskjellige klasser, PRO og gate drift. PRO=krever ikke hvite skilter Gate=krever hvite skilter med gyldige oblater Det blir også sånn at fra fylte 15 eller 16 kan delta på drifting. Altså du trenger ikke billappen for å være med på moroa, men mest sannsynlig blir det begrensninger på slagvolum til 2L + at turbo ikke er lov når du ikke har fylt 18. 6969963[/snapback] Hvem har kommet ut med dette? Norsk bilsport forbund? Høres meget rart ut med å putte 15åringer bak ratt i en bil med power nok til å drifte. (ikke at det er økonomisk mulig uten turbo for en 15åring å klare men) Lenke til kommentar
moray Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Om to uker på Rudskogen er det prøveløp. http://www.drift-battle.no/kalender_sub.ph...t_from=&ucat=3& Lenke til kommentar
illest Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Det er avklart at det blir driftingserie til sommeren. To forskjellige klasser, PRO og gate drift. PRO=krever ikke hvite skilter Gate=krever hvite skilter med gyldige oblater Det blir også sånn at fra fylte 15 eller 16 kan delta på drifting. Altså du trenger ikke billappen for å være med på moroa, men mest sannsynlig blir det begrensninger på slagvolum til 2L + at turbo ikke er lov når du ikke har fylt 18. 6969963[/snapback] Hvem har kommet ut med dette? Norsk bilsport forbund? Høres meget rart ut med å putte 15åringer bak ratt i en bil med power nok til å drifte. (ikke at det er økonomisk mulig uten turbo for en 15åring å klare men) 7003184[/snapback] Vekt og riktig understell er veldig viktig, og er dét i orden så trenger du ikke på langt nær 200 hk for å drifte en gang. Synes ikke det er rart hvis 15-16 åringer får slippe til jeg. Det er jo på lukket bane hvor sikkertheten er på topp, så jeg vil si at det er tryggere å la dem utfolde seg der i stedet for å kjøre tulling på et jorde uten hjelm o.l. Endret 15. oktober 2006 av 240b230ft Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 helt enig! Siden 16åringer kan kjøre over 600ccm med atv Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 drifting begynner og bli stort, og det virker som om det bare kommer til og bli større og større etter tiden som går, f.eks. jeg tror at jeg kommer til og starte til neste år når jeg får bilen min. drifting er en så sykt kul sport Lenke til kommentar
painthawk Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 drifting er kult, ingen tvil om det. SÅ LENGE DET GJØRES RIKTIG. var for en stund siden på eikås motorsenter i åsane ( nær bergen). det var noe av den verste driftingen eg har sett noen gang, det var nm i drifting for damer då, men eg hadde forvented mer enn det. i løpet av 3 timer var det 1 som skilte seg ut fra de andre som driftet noe helt sykt. men det viste seg å vere en mann som kjørte og han bare varmet opp bilen... resten av kjøring var (unnskyld utrykket) damekjøring. det var akkurat samme opplevelse som du får av a sitte og se på et veikryss i 3 timer. de rundet scingen uten gass , skrensing o.l de bremset ned og lot den gli fint i svingene med ca 10 km/t... kunne gjort det bedre med en kassebil... Lenke til kommentar
spioner Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 jaja, seff, jeg personlig vil nå ikke kalle folk som ikke kan og drifte onklig som at de drifter. så det må jo gjøres med balanse og kontoll vis ikke blir det ikke noe bra Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 øvelse gjør mester, ser ikke bra ut i starten, men blir ikke god hvis en ikke øver vettu.. kenneth moen har gjort det ganske bra i drifting da, han startet vel ganske lenge før han fikk lappen. Er jo mange unge som er gode til å kjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå