morten_s Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Hei! Bare luerer på hvor SATA driverne skal legges inn.. Er det under installering av Windows (i så tilfelle, får jeg opp noen melding om at jeg 'nå kan sette inn disketten med SATA driveren'?), eller må jeg legge dem inn før jeg starter selve installasjonen av Windows?.. i så tilfelle hvor og hvordan? Dette er forsåvidt bare den ene tinget jeg lurer på... Er det noen her som har en idé om hvordan jeg får installasjonen av Windows til å 'ehm'.. i det hele tatt starte opp?? Jeg har nemlig et aldri så lite problem med detta her skjønner du: (CD-ROM står som 'first boot device') jeg setter inn Windows CDen (for anledningen Windows 2000) og denne meldingen kommer opp øverst på skjermen: Boot from CD : _---------Aha! Installasjonen starter:D.. men neida.. CDen begynner snurre rundt inni der... og den snurrer i ca 15 sek. før den stopper opp. Ingenting skjer på skjermen, bortsett fra at markøren hopper ett hakk ned, og det er det. Hva er galt? Er det evt. en måte å starte opp installasjonen av Windows manuelt? System: Abit KV8 PRO third eye, award bios Athlon 64 3400+ Asus radeon X800PRO Endret 30. mars 2005 av morten_s Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Noe av det første du ser nederst på skjermen når du starter installasjonen er en beskjed om å trykke F6 hvis du har ekstra drivere. Du trykker F6, og får beskjed om å sette inn floppy noe senere i prosessen. Windows CD'er vil gi deg et spørsmål om du vil boote fra CD, du må da trykke en tast for at det skal skje, ellers fortsetter den og prøver å boote fra disk. Kan det være at den CD'en du har ikke er bootbar? Hjemmebrent? Det er mulig å boote fra floppy i stedet. Endret 31. mars 2005 av hårek Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Tassaraha for hjelpa hårek, du er en kjernekar! Har hørt no snakk om detta med å trykke F6, men har liksom ikke skjønt helt når og hvor. CDen ber meg om å trykke ENTER ja, men du har rett i at CDen dessverre er kopiert ja.. .. Men boote fra floppy sier du?.. kunne du forklart det litt nærmere?.. Hva slags diskett trengs? Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Hvordan lager jeg meg en bootdiskett? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Du finner XP setup floppy her: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en NB: Tenk deg om hvis du skal bruke piratkopiert XP uten SP1 og disk over 120GB. Det er mange som opplever store problemer pga dette. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Jess jess.. (Win 2000 ja.. ikke XP..) Det var en dataingeniør som gav meg denne CDen sammen med en data han bygget til meg for noen år tilbake.. men har funnet ut av alle problemer nå så... Takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå