Gå til innhold

Finnes det hovedkortbrett til MicroATX?

Anbefalte innlegg

Heisann karar! :cool:

Har planer om å lage meg et eget trekabinett, men så har jeg kommet over et lite problem.

Siden jeg prøver å spare litt på plassen inni kabinettet, har jeg planer om å bruke et microATX-hovedkort. Men...hittil har jeg ikke funnet noe hovedkortbrett til MicroATX, så sprøsmålet mitt er altså om dette finnes og evt. hvor jeg får kjøpt det hen?

Har ikke så veldig lyst til å skru hovedkortet rett ned i treverket akkurat.

Har tenkt litt på å lage dette selv, men siden jeg ikke er mester med metall-behandling etc...så vil jeg helst få kjøpt et ferdig et.

Eksempel på et hovedkortbrett som jeg ikke kan bruke:

1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke helt hva du mente...

Mener du at jeg skal kjøpe det hovedkortbrettet der som er avbilda og feste hovedkortet mitt på det?

I tilfellet så vil nok ikke det funke dessverre, fordi den plata der er rett og slett alt for stor for kabinettet jeg skal lage.

Uansett, jeg tipper jeg ikke har noe annet valg enn å lage et enkelt brett selv. Men hvordan burde jeg gjøre det da?

Hvis vi sier at treverket er nederst. Er det lureste da å ha et mellomrom mellom treverket og hovedkortbrettet, og deretter skru hovedkortet fast med noen spacere i brettet?

Altså:

--Øverst

------------ Hovedkort

------------ Luft (skruer med spacere)

------------ Aluminium

------------ Luft (skruer med spacere)

------------ Treverk

--Nederst

Hvis jeg gjør det slik, kommer jeg bare til å borre noen hull og så gjenge dem til spacerne som skal feste hovedkortet.

Høres dette fornuftig ut?

Og en ting til. Hvor tykt materiale trenger jeg til hovedkortbrettet, holder det med 2mm aluminium (det tykkeste dem har på Clas'ern)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...