Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp mitt TT BigWater Cooling som de fleste kjenner fra psData sitt juletilbud, og nå har jeg installert det og det ser ut til å gå som ei kule.. men:

 

Når jeg skal klokke så går den ganske bra opp til 3.93ghz, da har jeg volten på 1.6. Jeg har jobbet meg gradvis oppover i mer eller mindre jevne steg. Men når jeg prøver å teste ut 1.625 volt vcore, så får jeg bare en svart skjerm når jeg slår på maskina. Jeg vil så gjerne snurre den opp til 4Ghz blank! Temperaturen ligger sjelden over 47grader (mellom 38-47). Hva begrenser meg egentlig til å sette opp volten enda mer?

 

Finnes det noen øvre temperaturgrense for hva som er forsvarlig å forholde seg til når man kjører vannkjøling?

 

En annen ting jeg lurte på var også om det lønner seg å skru ned dram frequenzy, noe jeg måtte gjøre for å kommer over ca 3,8ghz etter det jeg kan huske. Den står nå på 320Mhz. Ramtypen jeg benytter er 2xCorsair XMS 3200 C2 2-3-3-6.

 

CPU jeg bruker er en prescott 3.2ghz med standard vcore rundt 1.4v.

 

Jeg har en stabil og eksklusiv 510W Chill PSU.

 

Hovedkortet er et Asus p4c800-e, alltid vært godt fornøyd med det, heh, inntil nå :yes:

 

Er Performance mode noe vits å endre på når man klokkker så høyt? valgmulightene er jo turbo\auto\standard, men turbo vil gjøre systemet mer ustabilt, noe jeg allerede har trøbbel med når jeg klokker. Er det lurt\dumt?

 

Hvor langt kan jeg klokke med rammen jeg har nå uten å sette ned fra 400Mhz? Kan det lønne seg å senke fsb, for å få økt ram frequenzy?

 

Ble litt mange spørsmål på en gang, men på en annen side er det spørsmål jeg har lurt på lenge. Takker for svar! :w00t:

 

Edit: La til litt info og etpar spørsmål...

Edit2: Er ikke så farlig om du ikke kan svare på alt, bare ta det som passer deg best :thumbup:

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg også flashet biosen med en bios hvor jeg kan unlocke multiplier. Men slik jeg ser det setter den bare multiplier fra 18 til 14, finner ikke noe sted å endre på den. Men uansett, så klokker den ikke meg ikke nærmere 4Ghz selv om multiplier er lavere.

 

Noen her som kan hjelpe meg med å trekke den opp de siste 70Hz jeg trenger for å krysse 4Ghz eller presse maskina bittelitt til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...