Gå til innhold

Hvorfor er CS verdens mest populære spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt før, CS er elsket og hatet av heile verden. Om du kjem i eit bra miljø utan for mykje "1337" "n00b" "wh" and the road goes ever on and on...så er det nok morro, men eg får null feeling i CS 1.6, sikkert fordi eg aldri har spelt noko særlig. CS:S er kjekkare, så lenge eg ikkje får 10 FPS. Ragdolls og grafikk :thumbup:

Lenke til kommentar

*tar seg til hodet*

Hvor i guds navn og rike skal vi fortelle deg hva som er bra med CS hvis du ikke liker det uansett?

Jeg syns det er gøy.

Enkelt og god flyt i gameplayet.

Pluss at jeg kjenner mange som spiller det og koser meg når jeg spiller med dem.

 

 

Så:

Nå kan _du_ forklare meg hva som er bra med.. Tja.. NFSU2.

Dritt spill. Jeg hater det. Lei etter 1 minutt.

Gi meg noen grunner til at jeg skal spille det selv om jeg aldri kommer til.

 

 

Det er tåpelig og nå er jeg så lei at jeg faktisk hammrer ned tastene.

 

Må sove nå.

møkka tentamen i morra. Lest i mange timer men jeg får 5 uansett med mindre jeg gjør en revolusjon innen IKT på 5 timer.

*lei*

Lenke til kommentar
CS er vel verdens mest populære _online_spill fordi det appellerer til de aller fleste. Det er lett å lære, vanskelig å mestre. Man trenger heller ikke nasa-pc for å kjøre det flytende.

 

Samme grunn som hvorfor World of Warcraft er populært. Det trenger ikke å være bra av ett spill men når det er enkelt så appelerer det til en god del unge og med Counter-Strike så kom det i en tid det var veldig få av den typen FPS spill.

 

Dessuten så er det ett sosialt aspekt med det at du kjenner venner som spiller og da blir det at du spiller osså.

 

Som sagt før, CS er elsket og hatet av heile verden.

Her er de som (jeg føler) har sagt helt riktig!

 

Det er lett forståelig. Man lærer nesten hele tiden noe nytt når man spiller.

 

Man føler at det er den type spill der man blir bedre og bedre.

Mange ganger føler jeg at det er et veldig konkuranse pregende spill.

Det er hele tiden noen å slå. Man setter sine egene mål, om å komme til toppen.

 

Mapene er små, og egnet for team-deathmatch typen.

 

Det samme skjer om og om igjen. Som gir muligheten for taktikker og clan-play.

 

 

CS er et magisk spill. For de fleste som liker FPS spill vil CS bli ganske avhenngende.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

Trenger vel ikke noe statistikk.

Bare se på hvilke spill som blir spillt i mesterskap.

Bla. Battlefield, og hva annet? Jooooooo Counter Strike.

 

Og til å svar på hvorfor det er ett av verdens mest populære spill så er det flere faktorer i bildet.

CS trenger ikke all verdens pc for å kjøre.

Aimen i spillet er helt upåklagelig.

Pingen er som oftest helt konge. (pga lite "eyecandy")

CS er enkelt å modde.

Grafikken er jo som sagt noe utdatert, men du har vel sett noen spille kabal

på pc'n sin? Det er innholdet som teller. (Noe som igjen kan rettes mot retro gaming)

Alt i alt er cs blitt så godt som plettfritt.

 

Tar du en kjapp google på klaner, så finner du mesteparten

vil komme opp som enten Battlefield klaner, eller CS klaner.

 

Men jeg føler på meg at tiden snart er ute for cs, for

source har faktisk blitt mer og mer populært etter hvert.

Lenke til kommentar

Jeg spilte CS før (litt for mye). Gameplayet har en egen feeling som er vanskelig å forklare. Dette er den største grunnen til at jeg spilte det. Når en treffer er det rent og kontant. Det var vel det første fps spillet der lagspilling ble tatt til et videre nivå, og fikk automatisk suksess på grunn av dette. Et spill som allerede er populært vil alltid få enda større vekst med spillere. Grafikk har liten betydning i underholdningsverdien av et multiplayerspill som dette. I CS har ferdigheter og taktikkvalg fått nye dimensjoner.

 

Edit: Dessverre er spillet blitt besudlet med litt for mange prepubertale, overpubertale eller oppmerksomhetssyke caps-lockelskere med selvhevdelsesbehov.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor fotball er så populært når man egentlig bare kan spille det på datamaskinen med nesten like bra grafikk.

 

Edit: tror dessverre jeg ikke er kul nok til å bli med i "cs1.6ersådårligfordidetserutsomsøpelogbarefjortisserspillerdet!!111" klubben deres enda.

Endret av Sandiz
Lenke til kommentar

Jeg spiller bare CS:S, men det er vel ikke lenger verdens mest populære online spill? WoW har vel gått forbi CS/CS:S nå. Jeg hørte at 1,5 mill. eks var solgt, og at 500.000 spillere var på nettet til enhver tid (jeg antar at man mener på kveldstid og i helgene).

 

(Jeg gidder ikke å verifisere påstanden min, så noen andre får bekrefte/avkrefte dette, hvis de gidder. Jeg må jobbe nå... :innocent: )

Lenke til kommentar

jeg kan ikke fordra CS 1.6 kan gå ett par runder i CS:S. Men det er __INGENTING__ som slår CS:CZ!!!!!

 

CZ er vel en slaks avkobling fra realityen!

Vil bare plaffe laus og chatte med fjernt og nært sammtidig som en tester skills eller bare spiller på gløy!

 

Vel..Dette gjelder selvfølgelig det gørr kjedelige 1.6 og den skuffende etterfølgeren CS:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...