Tim Pop Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hvis jeg skulle få en eneste visuell forbedring i spill, må det bli himmelen. Jeg drømmer om en himmel i spill hvor skyene faktisk forandrer seg og man kan se overgangen fra forskjellige typer skyer hvis man sitter og kikker litt. Tim. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Hvis jeg skulle få en eneste visuell forbedring i spill, må det bli himmelen. Jeg drømmer om en himmel i spill hvor skyene faktisk forandrer seg og man kan se overgangen fra forskjellige typer skyer hvis man sitter og kikker litt. Tim. På Flight Simulator 2004 så forandrer skyene og været seg etter trykk og tempratur. Kansje ikke så fint som man skulle ønske men alikavel. Lenke til kommentar
kurrikill Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 jeg støtter fotoretimsite Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Mitt ønske må være å få spill til å være perfekte på alle måter! Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 En stemme til fotorealisme Lenke til kommentar
Ph03niX Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hva ville du skulle bli mulig visuelt i spill om du fikk 1 ønske? Jeg ville likt å se til alle kanter i en cokpit, i en bil, eller et fly, ved hjelp av sensorer som "lesre" tankene mine. TrackIR <--- Nesten det samme Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hva ville du skulle bli mulig visuelt i spill om du fikk 1 ønske? Jeg ville likt å se til alle kanter i en cokpit, i en bil, eller et fly, ved hjelp av sensorer som "lesre" tankene mine. TrackIR <--- Nesten det samme whaaaaaa! hvilke spill funker denne til da? Lenke til kommentar
slash Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 En stemme til fotorealisme Når tråden omhandler _VISUELLE_ forbedringer, og noen nevner fotorealisme, så er vel ALLE visuelle forbedringer dekket. End of discussion. Men tråden sporet jo bort fra visuelle forbedringer for ca fem måneder siden, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å pirke. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Enda mer forbedret parallax mapping! Også selvfølgelig bedre animasjon og mer sømløs mellomgang mellom forskjellige animasjonstyper. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Enda mer forbedret parallax mapping! Også selvfølgelig bedre animasjon og mer sømløs mellomgang mellom forskjellige animasjonstyper. Der er jeg helt enig Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Bedre historie eller spillbarhet...Bryr meg egentlig ikke så mye om grafikken.Den blir bare bedre uansett. Lenke til kommentar
Campari Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Bedre historie eller spillbarhet...Bryr meg egentlig ikke så mye om grafikken.Den blir bare bedre uansett. Tror ikke du har helt skjønt denne tråden jeg... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Bedre historie eller spillbarhet...Bryr meg egentlig ikke så mye om grafikken.Den blir bare bedre uansett. Tror ikke du har helt skjønt denne tråden jeg... Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Bedre historie eller spillbarhet...Bryr meg egentlig ikke så mye om grafikken.Den blir bare bedre uansett. Tror ikke du har helt skjønt denne tråden jeg... Oi unnskyld! Min feil... Da ønsker jeg at gresset blir tråkket når vi går på gresset og når vinden blåser, svaier gresset med, samma med trærne og buskene... Endret 19. august 2005 av pogcj Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Fotorealisme og eller bedre AI Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 En ting er sikkert at alt dette kommer en dag når maskinen er krafitg nok til å takle det Men til dere som ønsket realistisk vann, ikke i deres levetid i alle fall. Vann er noe av det vanskeligste å simulere siden det er en krom flate som beveger seg i takt med utrolige mange forskjellige faktorer. Trenges mer en 1 maskin for å kjøre en tilnærmelse til realistisk vann i dag. Men OT for min del: En visuell forbedring, hm, tja. Må vel være bedre modeller. Ja, spill som Doom 3 og HL2 har fine modeller, men jeg ønsker meg "the real shit". Med muskler under huden som beveger seg eksakt som vi gjør det. Som i Shrek filmene og modellene i LOTR, muskler under huden. Hadde vært digg det. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 En ting er sikkert at alt dette kommer en dag når maskinen er krafitg nok til å takle det Men til dere som ønsket realistisk vann, ikke i deres levetid i alle fall. Vann er noe av det vanskeligste å simulere siden det er en krom flate som beveger seg i takt med utrolige mange forskjellige faktorer. Trenges mer en 1 maskin for å kjøre en tilnærmelse til realistisk vann i dag. Men OT for min del: En visuell forbedring, hm, tja. Må vel være bedre modeller. Ja, spill som Doom 3 og HL2 har fine modeller, men jeg ønsker meg "the real shit". Med muskler under huden som beveger seg eksakt som vi gjør det. Som i Shrek filmene og modellene i LOTR, muskler under huden. Hadde vært digg det. Da kan man begynne å snakke om realistisk "body zone damage". Tenk om det var sånn at et skudd kunne treffe store og små blodårer, sener, nerver etc. og påvirke kroppen realistisk. At et treff i akilles-senen for eksempel gjør at de halter fælt, mens et skudd gjennom en av hoved-pulsårene feller fienden på noen sekunder, og et skudd i ryggmargen lammer tilknyttede organer/lemmer... Tenk om skudd i hodet fra svake våpen kunne ha forskjellig effekt. At man uansett besvimer av et skudd i hodet, men hvis det ikke er 100% dødelig, kunne man for eksempel våkne døv eller svimmel eller med hallusinasjoner. Blodet pumpes hele tiden realistisk gjennom blodårene (og ut, dersom man er truffet), og hitpoints er historie. Tenk så voldelig GTA eller SOF kunne ha vært da... ikke glem benbrudd heller. Jeg kom på at det spillet som kalles "Spore" får AI som lærer seg å gå med forskjellige ben-oppsett. Noe sånt kan brukes i kombinasjon med et realistisk skadesystem. Når det gjelder realistisk vann i fritt fall (sjøene ser ekte ut allerede), kommer vel det ganske sikkert i hvert fall mens vi lever, jeg kan ikke forestille meg noe annet. Eller kanskje du vet noe om tredje verdenskrig? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 @ ehasl; noe likt hadde virkelig vert noe å sett i ett spill Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 En ting er sikkert at alt dette kommer en dag når maskinen er krafitg nok til å takle det Men til dere som ønsket realistisk vann, ikke i deres levetid i alle fall. Vann er noe av det vanskeligste å simulere siden det er en krom flate som beveger seg i takt med utrolige mange forskjellige faktorer. Trenges mer en 1 maskin for å kjøre en tilnærmelse til realistisk vann i dag. Men OT for min del: En visuell forbedring, hm, tja. Må vel være bedre modeller. Ja, spill som Doom 3 og HL2 har fine modeller, men jeg ønsker meg "the real shit". Med muskler under huden som beveger seg eksakt som vi gjør det. Som i Shrek filmene og modellene i LOTR, muskler under huden. Hadde vært digg det. Da kan man begynne å snakke om realistisk "body zone damage". Tenk om det var sånn at et skudd kunne treffe store og små blodårer, sener, nerver etc. og påvirke kroppen realistisk. At et treff i akilles-senen for eksempel gjør at de halter fælt, mens et skudd gjennom en av hoved-pulsårene feller fienden på noen sekunder, og et skudd i ryggmargen lammer tilknyttede organer/lemmer... Tenk om skudd i hodet fra svake våpen kunne ha forskjellig effekt. At man uansett besvimer av et skudd i hodet, men hvis det ikke er 100% dødelig, kunne man for eksempel våkne døv eller svimmel eller med hallusinasjoner. Blodet pumpes hele tiden realistisk gjennom blodårene (og ut, dersom man er truffet), og hitpoints er historie. Tenk så voldelig GTA eller SOF kunne ha vært da... ikke glem benbrudd heller. Jeg kom på at det spillet som kalles "Spore" får AI som lærer seg å gå med forskjellige ben-oppsett. Noe sånt kan brukes i kombinasjon med et realistisk skadesystem. Når det gjelder realistisk vann i fritt fall (sjøene ser ekte ut allerede), kommer vel det ganske sikkert i hvert fall mens vi lever, jeg kan ikke forestille meg noe annet. Eller kanskje du vet noe om tredje verdenskrig? Ja, den ideen hadde vært knall. Fåd et skudd i hode på long range av svak 9mm, ikke dødelig, men mista synet på ene øyet samt en irriterende susing i ørene. Fytte rakkern for et digg spill det hadde vært Når det kommer til vannet, har du sett formelen de brukte for realisme av vann i "the day after tomorrow"? Er en stor formel det ja og tenk om den mattematiske formelen på nesten 3 A4 sider, tettpakka, skulle kjøre i bakgrunnen hele tiden mens du spilte, i tillegg til at du skulle ha de andre prosessene som spille krever kjørende. Tror neppe vi får se noe bedre enn bra pixel animert vann. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Syns nå vannet i spill pr i dag. er veldig bra eg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå