Gå til innhold

Ønsk deg EN visuel forbedring...


Anbefalte innlegg

[iC,08/07/2005 : 05:46]
Interaktive omgivelser!

 

Hvis jeg har mer lyst til å knuse meg gjennom veggen enn å bruke døren, så synes jeg at jeg skal få lov til det.

Dette har allerede Red Faction.

Håper bare at flere spill vil gjøre det samme etter hvert. :)

På redfaction kunne man kun ødelegge bestemte steder. Hvis du møtter på en dør man trenger en nøkkel for å åpne, ja da er både døren og veggen rundt både skudd- og sprengstoffsikre.

Utrolig begrenset me andre ord, blei litt skuffa eg da eg fikk tak i dette spillet. Trudde ALT kunne ødelegges, men stilig var det :thumbup: Det som var konge var et min intel celeron 466 mhz CPU 128 mb sdram og Geforce 2 mx, kjørte spillet kanon!

I Silent Storm kunne du ødelegge alt av hus og tilbehør såvidt jeg husker. Lenge siden jeg har spilt det nå. Kult spill om man liker 2.verdenskrig i UFO og X-Com-stil. Jeg digga det, helt til storyen ble teit... :roll:

 

Ellers, fotorealistisk... Sjekk disse filmene:

http://www.showscan.com/films_2.htm

Jeg klarer ikke helt å tro på at alle dem er kompjuter-laget. Den første (fly-greiene) MÅ jo være det. Og da er vel dem andre det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva ville du skulle bli mulig visuelt i spill om du fikk 1 ønske?

 

Jeg ville likt å se til alle kanter i en cokpit, i en bil, eller et fly, ved hjelp av sensorer som "lesre" tankene mine.

word

Bare kjøp deg noen VR-briller og spill et spill som støtter dem, så har du det - nesten.

 

Om du vil at det skal styres av tankene dine, spill Cyberpunk. :cool:

Lenke til kommentar
[iC' date=08/07/2005 : 19:31] Pirke-modus: Erandro: Silent Storm holder vel på på 60-tallet, og historien er slik at 1. Verdenskrig aldri sluttet. Det har vel ikke vært noen 2. Verdenskrig der enda. :)

Whaaat? :ohmy:

 

Har jeg mista storyen helt? Vel, det forklarer vel litt bedre den vendingen storyen tok (da jeg slutta å spille).

 

Er du sikker? Jeg fikk nesten lyst til å grave det frem igjen nå, men...

Lenke til kommentar
[iC,08/07/2005 : 19:31] Pirke-modus: Erandro: Silent Storm holder vel på på 60-tallet, og historien er slik at 1. Verdenskrig aldri sluttet. Det har vel ikke vært noen 2. Verdenskrig der enda. :)

Whaaat? :ohmy:

 

Har jeg mista storyen helt? Vel, det forklarer vel litt bedre den vendingen storyen tok (da jeg slutta å spille).

 

Er du sikker? Jeg fikk nesten lyst til å grave det frem igjen nå, men...

Det stemmer det der :yes: Grav det frem du :thumbup:

Lenke til kommentar
Og at noen klarte og lage sirkeler uten alt for mye cpu bruk. Snakker da ikke om en x antall kantet boks men en skikelig sirker. Plages hver gang et hode har 10-20 kanter.

Det er jo umulig å tegne en skikkelig sirkel da ;) Det vil alltid være en x antall kantet boks.

 

En perfekt sirkel eksisterer jo heller ikke i virkeligheten

Leonardo Da Vinchi eller hva han heter skal vistnok ha tegnet en perfekt sirkel for hånd, så det er nok ikke umulig nei =)

Lenke til kommentar
Og at noen klarte og lage sirkeler uten alt for mye cpu bruk. Snakker da ikke om en x antall kantet boks men en skikelig sirker. Plages hver gang et hode har 10-20 kanter.

Det er jo umulig å tegne en skikkelig sirkel da ;) Det vil alltid være en x antall kantet boks.

 

En perfekt sirkel eksisterer jo heller ikke i virkeligheten

Leonardo Da Vinchi eller hva han heter skal vistnok ha tegnet en perfekt sirkel for hånd, så det er nok ikke umulig nei =)

På hans tid, hvor nøjaktige(leif?) var måle instrumentene deres da? :hmm:

Lenke til kommentar
Og at noen klarte og lage sirkeler uten alt for mye cpu bruk. Snakker da ikke om en x antall kantet boks men en skikelig sirker. Plages hver gang et hode har 10-20 kanter.

Det er jo umulig å tegne en skikkelig sirkel da ;) Det vil alltid være en x antall kantet boks.

 

En perfekt sirkel eksisterer jo heller ikke i virkeligheten

Leonardo Da Vinchi eller hva han heter skal vistnok ha tegnet en perfekt sirkel for hånd, så det er nok ikke umulig nei =)

På hans tid, hvor nøjaktige(leif?) var måle instrumentene deres da? :hmm:

Det er umulig å lage en perfekt sirkel i "fysisk" form pga overflaten er aldri perfekt og det du tegner med er heller aldri likt/perfekt fra begynelsen av sirkelen til slutten.

Lenke til kommentar
Realistisk simulasjon av væske. En klar mangel ved dagens grafikkteknologi. På samme måte som man nå går over fra animasjon til ragdollfysikk, håper jeg at pikseleffekter og tamme teksturer etter hvert vil bli byttet ut med virkelighetsnært vann o.l. som reagerer riktig med sine omgivelser. Elver som bukter seg troverdig gjennom naturen, blod som spruter og treffer alle overflater, et glass som velter og lar vinen strømme ut og dryppe ned fra bordkanten. Det hadde vært noe, det!

Har du prøvd Splinter Cell Chaos Theory?? det har en sinnsyk grafikk og væske-simulasjonen er noe av d beste jeg har sett... + at det er verdens beste spill etter min mening:) :w00t:

Lenke til kommentar
Realistisk simulasjon av væske. En klar mangel ved dagens grafikkteknologi. På samme måte som man nå går over fra animasjon til ragdollfysikk, håper jeg at pikseleffekter og tamme teksturer etter hvert vil bli byttet ut med virkelighetsnært vann o.l. som reagerer riktig med sine omgivelser. Elver som bukter seg troverdig gjennom naturen, blod som spruter og treffer alle overflater, et glass som velter og lar vinen strømme ut og dryppe ned fra bordkanten. Det hadde vært noe, det!

Har du prøvd Splinter Cell Chaos Theory?? det har en sinnsyk grafikk og væske-simulasjonen er noe av d beste jeg har sett... + at det er verdens beste spill etter min mening:) :w00t:

Ja, jeg har spilt det, og ja, grafikken er fantastisk. Likevel består "væskesimulasjonen" fortsatt bare av ferdiglagede teksturer og pikseleffekter. Jeg tenkte snarere på en reell simulasjon av fysikkens lover. Og det vil komme før eller senere. Hvem hadde vel trodd at filledokkefysikk i spill var mulig for bare få år siden?

Endret av tåa
Lenke til kommentar
[iC,31/03/2005 : 17:31] Om du slipper ei fjær og en bil samtidig mot bakken, vil de ikke treffe samtidig, og på samme måte tror jeg nok det er om man slipper en bil og en mann utenfor et stup på 1km.

 

EDIT: La til noe mer i "ønske-innlegget" mitt. :)

Som noen allerede har nevnt, faller et tungt og et lett i utgangspunktet like fort, men både luftmotstand, oppdrift (i vann) og vind (oppadgående luftstrømmer etc.) påvirker "legemene" forskjellig. En blykule og en isoporkule faller like fort, men isoporkulen blir lettere "tatt av vinden" og stopper straks den treffer vann.

 

Fotorealistisk grafikk kommer, men det er jo ikke "det eneste rette". Jeg er vel litt "syk", men jeg synes at også skytespill kan se helt ekte ut, men med riktige aldersgrenser, ikke minst grenser som tar hensyn til hvor ond man er i spillet og hvilke følelser volden er ment å frembringe. Det er "et kjent faktum" at det er mer tilfredsstillende å drepe i et spill når det ser ekte ut (blod som vannes ut eller væter sanden er en del av det), men det skal ikke nødvendigvis være tilfredsstillende å drepe.

 

Enkle, underholdende spill med tidløs grafikk er en god ting.

Endret av ehasl
Lenke til kommentar
Ifølge min teori vil man aldri oppnå full fotorealisme med et untak.

 

Så lenge man bruker en form for skjerm eller 3d-briller ol. vil dette ikke bli opfattet av synsnerven og øynene våres som ekte da det bare er en del av det vi ser. Dessuten er det "kunstig" lys i og med at skjermen sender ut lysstråler i forskjellig grad som da ser ut som farger for øynene våres. Dermed blir ikke dette ekte eller fotorealistisk om dere vil.

Hint: Fotorealisme.

 

Et foto, for eksempel vist på en skjerm, vil heller ikke se ut som virkeligheten. Men det vil i høyeste grad være fotorealistisk. :D

 

NOk om det, og over til topic:

 

Bedre værfenomen. Det er etter min mening lite som skaper så mye stemning som skikkelig vær.

 

Jeg ser for meg et XCOM/UFO spill, der man ser omgivelesene gjennom de forskjellige soldatenes hjelmmonterte kamera, og der man kan skimte ting som beveger seg i tåka/regnet/mørket, men ikke er helt sikker på hva man ser. Før lynet i et halvt sekund lyser opp hele området, og man ser glimt av en alien som suger ut hjernen på en stakkars sivilist. :love:

 

 

Btw: fotorealisme synes jeg er alt for generelt. Det betyr jo egentlig bare 'bedre når det gjelder alt visuelt'. Og spørsmålet her var EN visuell forbedring. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...