Gå til innhold

Ønsk deg EN visuel forbedring...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:w00t: ^10!

 

Dette er hva jeg også ønsker meg. Drit i fotorealistisk grafikk. Skikkelige bølger i vannkanten hadde vært digg :love:

Vanvittig vanskelig å få til, ettersom vann er helt utrolig komplisert. Det finnes algoritmer som kan regne ut dette, men ingen datamaskiner greier dette i realtime.

 

Tror enda mønster som vannet beveger seg i, med flere teksturlag, er den beste veien å gå per dags dato. Tror dette vil gi bedre resultater enn en realtime simulasjon.

Lenke til kommentar

Et spill 100% uten cliping feil hadde hvert digg. Altså ingen ting tar en tur "bak" veggene osv.

 

Og at noen klarte og lage sirkeler uten alt for mye cpu bruk. Snakker da ikke om en x antall kantet boks men en skikelig sirker. Plages hver gang et hode har 10-20 kanter.

Lenke til kommentar
Og at noen klarte og lage sirkeler uten alt for mye cpu bruk. Snakker da ikke om en x antall kantet boks men en skikelig sirker. Plages hver gang et hode har 10-20 kanter.

Det er jo umulig å tegne en skikkelig sirkel da ;) Det vil alltid være en x antall kantet boks.

 

En perfekt sirkel eksisterer jo heller ikke i virkeligheten

Lenke til kommentar

Tja, om fysikk inngår i visuell-isme (vet at det ikke er noe som heter det, men dere forstår vel hva jeg mener?), så ønsker jeg at utviklere skal klare å lage spill hvor fysikken har "vekt".

Feks: Et spill som, hvor ei kasse på ti tonn, og en mann slippes fra samme punkt i luften, men ikke treffer bakken samtidig pga. vektforskjell.

Det finnes enda ingen spill som har dette, og jeg håper på at dette vil bli rettet på i løpet av de to neste årene (det er fullt mulig).

 

EDIT: Og det at når noe tyngre faller mot bakken, vil det ha en større "impact" enn noe som er lett. Venter spent på det! :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=31/03/2005 : 18:09] Tja, om fysikk inngår i visuell-isme (vet at det ikke er noe som heter det, men dere forstår vel hva jeg mener?), så ønsker jeg at utviklere skal klare å lage spill hvor fysikken har "vekt".

Feks: Et spill som, hvor ei kasse på ti tonn, og en mann slippes fra samme punkt i luften, men ikke treffer bakken samtidig pga. vektforskjell.

Det finnes enda ingen spill som har dette, og jeg håper på at dette vil bli rettet på i løpet av de to neste årene (det er fullt mulig).

Jeg trodde det var slik at to kuler av ulik vekt landet på bakken på samme tid, og at grunnen til at noe tar lengre tid en anndre var pga luftmotstand.

Er jeg vranglært, og ført bak lyset?

Lenke til kommentar

Det er slik at alle legemer vil falle like fort dersom det ikke hadde vært luftmotstand, jeg tror det var Gallilei som beviste dette første gang. Ett tungt legeme vil ha større masse som akselereres nedover, men dermed også større masse som skal akselereres. Av den grunn vil alle legemer falle like fort dersom man ikke ser på luftmotstand. Det er denne som gjør at lette legemer ikke faller fort, ettersom de har mindre masse som skal bremses og en mindre akselerasjon nedover (Kraft = masse * tyngdekraft).

 

Edit: Merk at fysikklovene her er forenklet

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar
Det er slik at alle legemer vil falle like fort dersom det ikke hadde vært luftmotstand, jeg tror det var Gallilei som beviste dette første gang. Ett tungt legeme vil ha større masse som akselereres nedover, men dermed også større masse som skal akselereres. Av den grunn vil alle legemer falle like fort dersom man ikke ser på luftmotstand. Det er denne som gjør at lette legemer ikke faller fort, ettersom de har mindre masse som skal bremses og en mindre akselerasjon nedover (Kraft = masse * tyngdekraft).

 

Edit: Merk at fysikklovene her er forenklet

Til mitt forsvar forklarte jeg hvordan det funket på jorden. Utenfor blir en annen sak.

Lenke til kommentar

Ett ønske:

 

Gode overganger. Og med det mener jeg f.eks. Trær med realistiske røtter, istedet for å stå nedi marka som ett trafikkskilt i nylagt asfalt; eller realistisk bølgeeffekt i strankanten..eller gress rundt steiner som ligger på bakken o.s.v.

Lenke til kommentar
[iC' date=31/03/2005 : 17:31] Om du slipper ei fjær og en bil samtidig mot bakken, vil de ikke treffe samtidig, og på samme måte tror jeg nok det er om man slipper en bil og en mann utenfor et stup på 1km.

Ja der ville nok mannen kommet først ned hvis la seg i stup. Ting faller like fort, men blir av luftmotsanden avhening av vekt.

 

To identiske gjenstander, men med ulik vekt ville falle like fort.

Lenke til kommentar
Det er slik at alle legemer vil falle like fort dersom det ikke hadde vært luftmotstand, jeg tror det var Gallilei som beviste dette første gang. Ett tungt legeme vil ha større masse som akselereres nedover, men dermed også større masse som skal akselereres. Av den grunn vil alle legemer falle like fort dersom man ikke ser på luftmotstand. Det er denne som gjør at lette legemer ikke faller fort, ettersom de har mindre masse som skal bremses og en mindre akselerasjon nedover (Kraft = masse * tyngdekraft).

 

Edit: Merk at fysikklovene her er forenklet

Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også!

Takk for svar alle sammen. :)

Lenke til kommentar

tja ...

 

1.

At grafikkort takler mange mange flere polygoner ... grotesk mange flere enn i dag. Får grotesk mye større minne. På den måten kan 3D modellene bli mye mer komplekse, bedre texturer osv osv.

 

2.

Bedre fysikk på flere plan.

 

3.

Deformering av 3D modeller i real-time. Altså du kræsjer en bil, istedet for at fronten blir byttet ut med en front som ser skadet ut, så kan han heller deformere skaden med fysikk og kalkuleringer osv..

 

4.

Bedre lys setting

 

5.

Bedre AI på mange områder, men også mer "menneskelig".

 

nja ... mange ting som kan forbedres... mange

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...