Gå til innhold

Ønsk deg EN visuel forbedring...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og kan noen forklare meg hva fotorealisme er? :blush:

Eksempel på fotorealisme:

 

http://ethang.org/v-web/gallery/albums/Nat...29LakeTahoe.jpg

Jeg tør å påstå at dette bildet ikke er tatt med et så veldig godt kamera siden man ser visse svakheter som at det blir rosa kanter på trærne ;)

 

Det er sikkert også tønneforgreining i dette bildet så helt realistisk er det langtifra ,men jeg ville blitt fornøyd om et spill ville sett slik ut ,men fotorealisme er også veldig mye avhengi av kameraet =)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
fotorealisme :green:

Når folk sier de vill ha fotorealisme og ikke sier i hvilken sjanger av spill kan det være alle, og det ville vert veldig sykt/kvalmt og skremmende å se folk i skyte spill bli skutt til kjøttdeig så realistisk at det ser ut som et utdrag fra dagsrevyen. :ermm:

Det hadde også vert skremmende vist det var noe folk ville underholdes med.

Og vist, eller rettere sagt når, det blir mulig med slik grafik blir det nokk ulovelig av frykt for att det blig for mange som ikke takler å se det.

Men ikke ta feil, jeg digger skyte spill, men det trenger ikke å se veldig mye bedre ut enn dagens grafikk men litt :)

Endret av The (only) O
Lenke til kommentar
En annen ting som hadde vært nydelig hadde vært ordentlige ansiktsutrykk. Da mener jeg ikke slike skikkelige ansiktsutrykk man får i the Sims 2. Jeg mener skikkelige. Man skal kunne se små tårer renne osv. Eller hudfarge endre ansiktsfarge en smule osv.

ja er enig i det :!: :cry::hmm:

Lenke til kommentar

100 poly på en mann???? hehe ... C&C Generals som bruker "low poly" modeller er minst 200 ... og de ser for j.. close up.

 

Men sant, antall polys som behandles må drastisk opp, sinnsykt drastisk.

 

Det er først når maskinen kan takle sinnsykt mange flere objekter enn det som er tilfellet idag at man kan få til bedre realisme.

 

Men bedre AI, fysikk og inkludering av emner som vær og vind, animering av klær, hår, ansiktsutrykk, osv osv

 

Det er mange opperasjoner idag som er sinnsykt tunge, dette vil bli bedre når vi får multikjerne-cpuer. Da kan kalkulering av animasjoner, kollisjoner, skygger osv bli fordelt rundt bedre.

 

Men selv med 8 cpu'er og sinnsykt grafikkort så vil ting faktisk ikke bli sensasjonelt bedre. Bare at man slipper å forfalske virkeligheten i stor stil for å spare cpu/gpu. Men etter der så kan vi nok se en forbedring.

Lenke til kommentar

Ifølge min teori vil man aldri oppnå full fotorealisme med et untak.

 

Så lenge man bruker en form for skjerm eller 3d-briller ol. vil dette ikke bli opfattet av synsnerven og øynene våres som ekte da det bare er en del av det vi ser. Dessuten er det "kunstig" lys i og med at skjermen sender ut lysstråler i forskjellig grad som da ser ut som farger for øynene våres. Dermed blir ikke dette ekte eller fotorealistisk om dere vil.

 

En annen ting er at du opfatter det ikke som om at det er du som kjører bilen eller løper rundt med ak47-en, men at det er noe som skjer på dataskjermen.

 

Skulle man fått til ekte fotorealistisk grafikk måtte man på en eller annen måte fått til å sende impulser til synsnerven slik at vi så det som skjedde i spillet. Dermed var det bare spillets omgivelser vi så og dessuten ville vi få inntrykket av at det var vi som var personen i spillet. Da ville vi også hatt samme type perspektiv som i virkeligheten og alt ville bli mer realistisk.

 

Da ville nok det å lemleste folk med en haug av kuler blitt noe mer skummelt ja. Så med mindre man klarer det overnevnte vil nok man ikke nå skikkelig fotorealistisk grafikk. I hvertfall vil ikke vi opfatte det som fotorealistisk.

Lenke til kommentar

Greit, fra og med nå er det offisielt ulovlig å skrive at man ønsker seg fotorealisme i denne tråden. Poenget var at man skulle ønske seg én visuell forbedring. Fotorealisme er kanskje ett ord, men det innebærer svært mange ting likevel. Så langt har ikke folk sagt stort annet enn at de vil ha bedre grafikk. Hvor spennende er egentlig det?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...