leifeinar Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 har satt i sammen drømme maskina men det står NO SIGNAL på skjermen, har prøvd og bytta kabler i alle retninger. har også flytta rundt på rammen, men til ingen nytte. viftene på HK, SKJERM K OG CPU går så jeg tror de er i orden av den grunn. og hadde systemet oppe og gikk, men bestemte meg etter 5 min og KVÆLE den ill-sinte chipset vifta. og etter det har det vært litt stille kan man si. har MSI k8n neo4 platinium med 3200+ HIS X850XT Kingston HyperX 2x 512 Maxtor DiamondMax 10 250GB håper noen kan hjelpe meg, er seriøs krise rengner med alle som leser her skjønner fustrasjonen! Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 og hadde systemet oppe og gikk, men bestemte meg etter 5 min og KVÆLE den ill-sinte chipset vifta. Var det lurt? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 er det jeg og sitter og lurer på........ Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 har jo bare satt på en passiv kjøler, ikke ødelagt den hvis det var det du mente??? bare kvalt lyden Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 HALLO!!!! trenger hjelp med dette. kan noen av komponentene være ødelagte når viftene går? er ganske redd jeg kanskje har ødelagt noe Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 CPU kan være mokka? Det er vanskelig å si. Beste er å feilsøke maskinen. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hvis du får no signal, og resten av systemet går så høres det ut som at det må være noe med enten skjermkabelen eller skjermkortet. Har du koblet til strøm (hvis nødvendig på dette kortet) på skjermkortet (trolig siden du har hatt systemet oppe og gått, men dobbelsjekk at kontakten sitter godt) Kabelen kan være skadet, har du en annen kabvel du kan prøve med, evt prøv å rikk litt på kabelen og se om det blir noe liv.. Lykke til videre med feilsøkingen Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 kan jo oxo være den lille firkanta "p4" strømkontakten som ikke er inni helt.. det kan faktisk være så mangt. det er bare deg som vet hvordan det ser ut inni din pc og hva du eventuelt må sjekke av ting. du satt den jo sammen. og den har virket. ta den fra hverandre og gjør det en gang til. ting har sen tendens til å funke da. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 takk for svar. tror ikke det er cpu. har ikke rørt den. skjermen virker, og kablene. bruker skjermen nå. skjermkortet har strøm, fordi kjølinga går. hvis da ikke vifta tar strøm fra PCI slotten. hvis noe er ødelagt håper jeg det er noe småtteri som cpu elller HK. og ikke skjermkortet. kan jo ikke være mulig at jeg har ødelagt et X850xt uten og få prøve det Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 om du tenker på et grønt "vindu" på skjermen som det står no signal i, så kommer dette, hvertfall hos meg, når skjermkabelen ikke er i. altså ikke kontakt mellom skjerm og pc. så prøv skjermen og skjermkort på en annen pc du. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 skjermkortet har strøm, fordi kjølinga går. hvis da ikke vifta tar strøm fra PCI slotten. Er det PCI-E eller AGP du har? Nå vet jeg ikke hvordan det er på de nyere kortene som får strøm fra 4-pin kontakter, men jeg tror vifta henter strømmen fra PCI/AGP kontakten, før skjermkortene begynte å få egen strøkontakt funka jo vifta fordet. Siden du bruker skjermen nå (og kabelen?) så kan dette friskmeldes, jeg tror da problemet kan være at kontakten på skjermkortet er defekt. Har kortet to utganger? Har du prøvd på begge? Kjører du DVI eller vanlig VGA? Hvis du bruker VGA på VGA porten forsøk å kjør via DVI kontakten hvis det fulgte med en overgang fra VGA til DVI.. Har du muligheten så prøv å få lånt et annet AGP-kort slik at du får testet at det ikke er noe galt med HK / AGP slot'en. Lykke til videre Lenke til kommentar
KoN_GM Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg har faktisk helt lik problemstilling. No signal - men vifta kjører. Jeg har sjekket kabler, strippet hardware og byttet hardware. For meg er det sannsynligvis skjermkortet som det er noe i veien med. Et HisX800XL. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 har dessverre ingen annen pc og prõve pá, tenkte tidlig pá det. men skal hõre litt rundt. er et pci express kort jeg har (HIS X850XT). og kabelen bruker jeg ogsá. lurer litt selv pá om det er kontakten mellom skjem k og HK, men hvilken av de er vanskelig og si. bedre med defekt HK enn skjerm k. blir fort 4000,- i forskjell. jeg synest dere er flink og passer pá meg, er jomfru prosjektet mitt sá jeg trenger gode rád Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå