arsi Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 jeg bruker linksys wrt54g ruter sammen med netopia 4542. men nå som jeg bruker det, merker jeg at det gamle nettverk ipen min (feks 10.0.0.2) er borte og er blitt erstattet med 192.168.1.156. andre problemer er at msn messenger ikke virker, den kommer med at jeg må fjerne domeneinstans. Hvordan fixer jeg dette, jeg vil bruke Linksys'en kun som aksesspunkt. hvordan slår jeg av ruter funksjonene? Lenke til kommentar
scream Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Er bare å koble modemet inn på en av switchportene , ikke WAN porten! Så skru av Linksys sin egen DHCP server! Det er den som gir deg adressen du har nå.... Etter du har gjort dette , skal ip fra NGT bli sendt gjennom Linksys'en , å inn til din PC! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Er bare å koble modemet inn på en av switchportene , ikke WAN porten! Så skru av Linksys sin egen DHCP server! Det er den som gir deg adressen du har nå....Etter du har gjort dette , skal ip fra NGT bli sendt gjennom Linksys'en , å inn til din PC! Dette er ikke det optimale for denne routeren. Den kan konfigureres som aksesspunkt uten denne typen triks. Sjekk The Setup Tab - Advanced Routing i manualen/konfigurasjonen. Lenke til kommentar
arsi Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg prøvde det første forslaget, og det funka ikke i det hele tatt. Så måtte jeg resette ruteren, uten WEP kryptering, da virka msn men ipen var samme. Ang. det andre forslaget: hva gjør jeg i Setup - Advanced routing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå