kjewat Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Hei. Oppdaget problemer med win xp pro når jeg skulle sette opp en Scheduled Task. Fikk følgende feilmelding: An error has occured while attempting to set task account information. The specific error is: 0x8070005: Access is denied. You do not have permission to perform the requested operation Når jeg går inn på Administrative Tools->Local Security Policy får jeg følgende feilmelding: The Group Policy security settings that apply to this machne could not be determined. The error returned when trying to retreive these setting from the local security database (%windir%\security\database\secedit.sdb) was: The parameter is incorrect. All local security settings will be displayed, but no indication will be given as to wheter or not a given security setting is defined by Group Policy. Any local security setting modified thorough this User Interface may subsequently be overridden by domain-level policies. Brukeren er medlem i gruppen Administrators, så rettighetene skulle være til stede. Virker som om windows ikke klarer å lese rettighetene. Har også fått feilmeldingen The parameter is incorrect når jeg skulle kopiere noen filer.... Har kjørt winxp i måndedsvis uten problemer, og jeg vet ikke hva jeg evt. har gjort for å forårsake dette. Noen som har vært borti dette før eller som vet hva som må til for å fikse det? Endret 31. mars 2005 av kjewat Lenke til kommentar
morra Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hva med Systemgjenopprettingen som er integrert i XP? Har ikke vært borti problemet, men kanskje det funker. Lenke til kommentar
kjewat Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Har akkurat gjenopprettet systemet slik det var 14 mars, men jeg hadde tydeligvis samme feilen da... Lenke til kommentar
kjewat Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Ser ut som om jeg har fått det ordnet. Tilbakestillte Security Policy til default ved å kjøre secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb /verbose Endret 31. mars 2005 av kjewat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå