Gå til innhold

Lage Egen Ftp Server

MKej

Anbefalte innlegg

Hey ;)

Er det mulig og ha en egen ftp server på nette uten og ha noe nettside, der man kan loade opp ting til serveren og laste ned ting (gjennom internett leseren).

Noen som vet om et program før slikt ( et som ikke er så jævlig avansert :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey  ;)

Er det mulig og ha en egen ftp server på nette uten og ha noe nettside, der man kan loade opp ting til serveren og laste ned ting (gjennom internett leseren).

Noen som vet om et program før slikt ( et som ikke er så jævlig avansert  :p )

Det fins mange programmer som gjør maskinen til en ftp-server. Men for windows er de fleste slike programmer kommersielle. For enklest å sette opp en god ftp-server lovlig, bør man legge inn linux/BSD og bruke vsftpd/proftpd. Dette er fri programvare, som fungerer veldig bra, ofte bedre enn de alternativene som finnes for windows-plattformen.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Sitter og strever med å sette opp min egen PC som FTP-server ved hjelp av War FTP Daemon, men jeg får det ikke til (tror jeg).

Noen som har noen tips/triks om hva jeg skal gjøre for å få det til å funke. Feil som n00bs ofte gjør.

I FTP-klient-programmet skal jeg logge på med IP-adressen (83.108.xxx.xxx) som adresse, sant?

Lenke til kommentar

Når man skal logge på en oppsatt FTP-server (fra en klient altså), og serveren er bak en ruter med IP 83.108.xxx.xxx, og port 20 (som serveren kjører på) er rutet videre til maskin 192.168.x.xx hvilken adresse skal man da logge på med?

Kan både klient og server være bak den samme ruteren samtidig?

Tror det er ruteren min som lager krøll. :(

Noen som kunne ha skrevet en step-by-step-guide for oppsetting av f.eks BulletProof FTP-server (selv om det ikke er gratis :( ) eller et annet kjent program for Windows?

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...