Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router finner ikke internett (hjelp!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme modem som deg, Alcatel SpeedTouch modem. Mener bestemt at

den ikke har ruterfunksjon.

Hvordan er du tilkoblet ruteren, kabel eller tråløst? Det enkleste i feilsøking er

å bruke kabel. Det neste er oppsettet i ruteren, gå igjennom for n`te gang.

Lenke til kommentar
...Du har husket @online.no etter brukernavnet?

Jammen ikke sikker :whistle: Skal sjekke det nå, hvis så er tilfelle... hjelpe meg.

Haha, husker jeg slet med en router i 3-4 TIMER hos eks-svigerfamilie fordi jeg tok feil av en null og en stor O (men det var skrevet med penn og papir, såh.. lett det der :p )

Lenke til kommentar

Punkt 1: jeg har ikke kjent en slik lettelse siden jeg for 5 år siden var ferdig med ex-phil eksamen.

Punk 2: at det GÅR AN å være så tett i pappen!! Problemet var at jeg ikke hadde med suffikset "online.no i brukernavn i setupen til routern.

"agvg": du er dagens helt. Hadde du vært her skulle du fått et glass brus :thumbs:

Dagens moral: det vanligste er vanligst, tenk enkelt. Beklager at jeg har belastet forumet med en så håpløs enkel sak, men hw.no ble for meg redningen (igjen :blush: )

Fortsatt god kveld alle!

Knut.

Lenke til kommentar
Les første svar en gang til og les så hva du svarte. :thumbup:

Heh.. Ja, ser det. Bare tenkte litt for raskt. Hadde lagt inn brukernavn slik det sto i papirene fra Telenor, men glemte å ha med @online.no som ble for selvsagt for meg :blush:

Uansett, er bare glad til for at det ordnet seg, nå ligger det jo mange fine alternativer ute for andre som kanskje plages. :)

Knut

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Når jeg prøver å skrive online.no etter brukernavnet mitt, så forsvinner det etter jeg har lagret instillingene! Noen som vet hva jeg skal gjøre?

edit: fikk det til nå. Måtte bare kopiere mac adressen fra den andre routeren så funket det. :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...