enden Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det er mange som spør etter tips til jobbsøknad, intervju og lignende her. Den første og fremste ressursen på dette området er Aetat, tidligere arbeidskontoret. Ditt lokale Aetatkontor skal være eksperter på ditt nærområde, og for de som trenger litt ekstra hjelp, som f.eks. jobbsøkerkurs kan de hjelpe til med dette. Den yngre garde, som aldri har søkt en jobb før, og gjerne vil ha tips til denne prosessen kan finne følgende nettsider fornuftig å bla gjennom: http://aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=40509 Hvis andre har konkrete tips og linker, så kom med de, men jeg kommer til å rydde ganske kraftig i denne tråden hvis det utarter seg! Lenke til kommentar
Mott Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Det kommer ikke opp noe nettside når jeg trykker på linken. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Får meldingen "siden kan dessverre ikke vises". Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Hmm, ser ut til at aetat har fiklet litt på sidene uten å bry seg om gamle lenker... Har fikset på det nå Lenke til kommentar
Don Basmoen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Kritikk.... Det at ditt lokale Aetat kontor skal kjenne lokal distriktet er bare noe de sier. De gjør somregel ikke det. Ikke her i Askim iallefall. Her sitter de og spør oss jobbsøkere om vi vet noe om distriktet forde de ikke ver det selv! Og, jobbsøker kurs? Det er ikke mye bra saker det heller. Det er en positiv ting ved det; Du kommer deg ut av senga om morgenen, og får betalt for det! Noe som faktisk fungerer bedre enn Aetat, er en kombinasjon av Vikarbyråer og Sosialkontoret. Om du maser litt på vikarbyråene, så får du noe å gjøre. Om du gjør en bra jobb, får du mer å gjøre. Og, i perioder hvor man ikke har noe å gjøre; gå heller på sosialkontoret. Men, husk å sende meldekortene allikevel, ellers har du ikke krav på penger fra sosialen heller. Dette fungerer mye bedre enn å prøve å piske Aetat! +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Glemte å ta med at www.JAJA.no også har en del som kunne hjelpe i jobbsøket! Endret 23. januar 2006 av Don Basmoen Lenke til kommentar
pakke Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Dagbladet har noen greie artikler om jobbsøking: - Hvordan skrive jobbsøknad - Slik skriver du CV - Slik foregår jobbintervjuet Lenke til kommentar
Don Basmoen Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Er det noen andre sider enn bare ITVIKAR.no som er spesialisert på it-jobber? Om noen har tips om andre sider, hadde det vert topp! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Kritikk.... Det at ditt lokale Aetat kontor skal kjenne lokal distriktet er bare noe de sier. De gjør somregel ikke det. Ikke her i Askim iallefall. Her sitter de og spør oss jobbsøkere om vi vet noe om distriktet forde de ikke ver det selv! 5468581[/snapback] Har opplevd noe av det samme. Det var ikke mye bedre råd jeg fikk i Lørenskog da jeg var ferdig med Siv.ing utdanningen i data. Eneste stedet de rådet meg til å undersøke var den lokale vidergående skolen, noe som overhode ikke passet for min del. Lenke til kommentar
fred77 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Kritikk.... Det at ditt lokale Aetat kontor skal kjenne lokal distriktet er bare noe de sier. De gjør somregel ikke det. Ikke her i Askim iallefall. Her sitter de og spør oss jobbsøkere om vi vet noe om distriktet forde de ikke ver det selv! 5468581[/snapback] Har opplevd noe av det samme. Det var ikke mye bedre råd jeg fikk i Lørenskog da jeg var ferdig med Siv.ing utdanningen i data. Eneste stedet de rådet meg til å undersøke var den lokale vidergående skolen, noe som overhode ikke passet for min del. 5559845[/snapback] Samme her. Jobbsøkerkurset som jeg nettopp gikk på var ikke mye hjelp. Det som var gøy, var at en annen person som var på kurset fant en utrolig bra side på nettet som vi heller brukte i løpet av kurset, og som hjalp oss mye mer enn instruktøren på jobbsøkerkurset. Siden var gratis da, men vel verdt pengene som du må betale i dag. http://www.perfektcv.no Lenke til kommentar
Don Basmoen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Samme her. Jobbsøkerkurset som jeg nettopp gikk på var ikke mye hjelp. Det som var gøy, var at en annen person som var på kurset fant en utrolig bra side på nettet som vi heller brukte i løpet av kurset, og som hjalp oss mye mer enn instruktøren på jobbsøkerkurset. Siden var gratis da, men vel verdt pengene som du må betale i dag. http://www.perfektcv.no 5570732[/snapback] Joda, har vert botri den siden der, men, jeg prøvde noe nytt her i forrige uke. Jeg bare skreddersydde CV'en etter hvilke stillinger jeg skulle søke på, deretter skrev jeg en søknad og kopierte opp... I søknaden skrev jeg helt enkelt "Hvis vedlagte CV er av innteresse, ta kontakt." Med en "Mhv." på slutten... Tro det eller ei, men 6 av 8 bedrifter har ringt meg, og jeg er kallt inn til interjuv hos 5 av dem som ringte! Kansje det er den nye formen for jobbsøk? Jeg mener iallefall at det er verdt forsøket! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Er det noen andre sider enn bare ITVIKAR.no som er spesialisert på it-jobber?Om noen har tips om andre sider, hadde det vert topp! 5559786[/snapback] Ajiljon (adecco), Elan (manpower). Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Samme her. Jobbsøkerkurset som jeg nettopp gikk på var ikke mye hjelp. Det som var gøy, var at en annen person som var på kurset fant en utrolig bra side på nettet som vi heller brukte i løpet av kurset, og som hjalp oss mye mer enn instruktøren på jobbsøkerkurset. Siden var gratis da, men vel verdt pengene som du må betale i dag. http://www.perfektcv.no 5570732[/snapback] Joda, har vert botri den siden der, men, jeg prøvde noe nytt her i forrige uke. Jeg bare skreddersydde CV'en etter hvilke stillinger jeg skulle søke på, deretter skrev jeg en søknad og kopierte opp... I søknaden skrev jeg helt enkelt "Hvis vedlagte CV er av innteresse, ta kontakt." Med en "Mhv." på slutten... Tro det eller ei, men 6 av 8 bedrifter har ringt meg, og jeg er kallt inn til interjuv hos 5 av dem som ringte! Kansje det er den nye formen for jobbsøk? Jeg mener iallefall at det er verdt forsøket! 5570806[/snapback] Åpne søknader kan gi et positivt inntrykk. Dog må du ha noe å by på for at arbeidsgiver skal fatte noe som helst interesse. Jeg pleier å skreddersy CV og søknad for hver jobb jeg søker på. Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Dette kommer kanskje under feil emne, men er det normal at det tar så lang tid å få svar på søknader? Jeg søker i hytt og pine..men får alltid svaret " vi har mottat din søknad..du vil høre fra oss..." og så hører man ikke stort mer... eller er det bare jeg som er utålmodig? man blir jo litt demotivert når man virkelig ønsker seg fulltidsjobb og utdannelsen er i boks... Flere som har noen erfaringer rundt dette? Endret 19. oktober 2006 av PrinsesseBlomst Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 For meg tok det 3-4 uker. Det vil variere veldig. Noen vil holde stillingen åpen lenge for å få inn mest mulig søknader. Smør deg med tolmodighet En god egenskap det. Å husk, det ordner seg alltid Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Sorry for bump her, men la merke til at den linken går til aetat. Og som sikkert en del vet har aetat slått seg sammen med noen andre, og skiftet navn til NAV. http://www.nav.no Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Denne tråden er vel veldig ute av dato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå