Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

uPnP Problem ved nedlasting via Bittorrent

Anbefalte innlegg

^^

Jah, problemet begynte etter jeg kom hjem ifra LAN. Klarer ikke laste ned noen ting kommer bare opp denne feilmeldingen:

couldnt`t listen - unable to forward port via uPnP

Hva er galt?

Ps: det er vel ikke "ulovelig" ifølge rettningslinjene? isåfall har jeg sett mye grovere ting en dette her inne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå på uPnP i Windows XP (start->kjør->services.msc<enter> og se etter servicen som heter "Universal Plug and Play Device Host". Sørg for at den er startet, og sett den opp slik at den starter automatisk hver gang Windows starter. Sørg så for og ha uPnP påslått i evt. router/gateway/modem.

Lenke til kommentar
Slå på uPnP i Windows XP (start->kjør->services.msc<enter> og se etter servicen som heter "Universal Plug and Play Device Host". Sørg for at den er startet, og sett den opp slik at den starter automatisk hver gang Windows starter. Sørg så for og ha uPnP påslått i evt. router/gateway/modem.

Funket ikke :no:

Ps: Jeg har instalert noen "tune" programmer. Og slettet dem igjen. Jeg fikk det ikke til. Men jeg tror ikke jeg har fiklet med dette problemet.

Endret av Kissa4ever
Lenke til kommentar

Står UPnP på I ruteren?

Står UPnP på i programet du bruker?

En annen løsning er å bare velge deg noen porter og forwarde disse manuelt i stedet for at du lar UPnP gjøre det for deg. Da vil du selvfølgelig måtte konfigurere ruteren.

-Stigma

Lenke til kommentar

Har du tidligere forwardet noen porter til en lokal IP for å få Bittorrent til å virke?

Isåfall kan det hende du har fått tildelt en annen lokal IP etter at du kom hjem fra LANet. Da må du først finne ut av hvilken lokal IP du har nå (gå til cmd og skriv ipconfig). Deretter må du inn på routeren og endre forwardingen til din nye lokale IP.

Lenke til kommentar

Det går på Pappa sin maskin som er koblet gjenom samme router. Da må det vel være noe på min maskin?

Ps: Har ikke prøvd nedlasting på lang tid FØR jeg insatallerte MS antispyware. Kan det være en grund?

Edit: byttet port i routeren, funket ingenting...

Endret av Kissa4ever
Lenke til kommentar

Fikk denne feilmeldingen når jeg gikk inn i "legg / til fjern windowskomponenter"

Kan ikke laste innstalasjonsbiblioteket msgrocm.dll, eller finner ikke funksjonen OcEntry.

Kontakt systemansvarlig. Feilkoden er 0x7e

Når jeg var på LAN brukte jeg et sånn "DLL slette program" Kan den ha slettet noe??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...