Moul Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Jeg har et form som genererer et visst antall inputfelt basert på en teller i en for-løkke. Inputfeltene får navn som felt1, felt2, felt3 osv i stigende rekkefølge som følge av telleren. Dette går helt fint og fungerer slik: for ($i=1; $i <= $teller; $i++) { ?> Felt <?PHP echo $i ?><input type="text" name="felt<?PHP echo $i ?>"><br> <?php } Inputfeltene blir opprettet med hvert sitt unike navn (felt1, felt2, felt3 osv). Problemet er at jeg ikke får tak i disse inputfeltene / variablene når jeg ønsker å behandle de inn i en ny for-løkke. for ($i=1; <=$teller; $i++) { feltnavn (=felt + verdien til teller) -- -- -- -- -- -- } I denne løkken vil inputfeltnavnet bli identifisert ved hjelp av telleren. Spørsmålet blir da om det det finnes en måte å få tak i disse variablene på ved bruk av telleren? Jeg håper noen kan hjelpe meg her. Endret 30. mars 2005 av Moul Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Vet ikke om det er kjemperiktig i forhold til php og dokumentasjon, men følgende må da kunne fungere? $feltnavn = "felt$i"; $feltinnlhold = $_REQUEST["$feltnavn"]; Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 hvis du kaller dine inputs for felt[] istedet, vil du ha de tilgjengelig i et array $_POST['felt'] Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ja! Da slipper du masse debugging også om det er tomme felt osv..! Lenke til kommentar
Moul Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Takk for hjelpen. Det fungerte utmerket med å samle alle feltene i et array. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå