Gå til innhold

Far cry virker ikkje på grunn av DLA-problem

Anbefalte innlegg

Eg har nyleg fått meg bestselgaren Far cry, men eg har eit "lite" problem. Eg får berre ikkje til å installere det . Eg har ein Dell inspiron 8600 som e ca. 1 år gammal. Kvar gong eg legger CD-en inn i CD-stasjonen, får eg opp denne beskjeden: "Your version of DLA can read files on this disc but you will not be able to edit or add them". Kva betyr det?! PC-en fyller alle minimumskrava til spelet. Eg prøvde det på den bærbare PC-en til søstero mi og då virka det. Nokon som veit kva det kan komme av? I så fall, kva må eg gjere for å få installert det? Kan nokon evt. sende meg ein link til der eg evt. må laste ned, for eg har lite erfaring med slikt. Dersom det er innstillinger på PC-en som er feil, så takker eg for ein liten bruksanvisning for å fikse det.

På førehand takk! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noe greie på hva DLA er?

Du kjører riktig operativ system for spillet? Windows XP for eksempel.

Prøv å åpne utforskeren din og ta en titt på CD-katalogen. Prøvd å kjøre setup.exe eller noe lignende der.

Lenke til kommentar
Kan du forklare nøyaktig ka eg ska gjer? E litt uerfaren :blush:

En jomfru i nød altså, hehe.

Uhm. Jeg går ut ifra at du har en eller annen Windows 2000/XP installert?

Trykk Start, og Kjør/Run.

Skriv "explorer.exe" der og trykk OK.

Med Far Cry i CD-ROM'en din, finn frem til CD-ROM stasjonen. Det er ikke C, men sannsynligvis D. Det bør stå noe der som tilsier at det er riktig.

Let etter en fil som heter "setup.exe" eller noe lignende. Dobbelt klikk på den.

Lenke til kommentar
Du sier CD-stasjonen, men Far Cry er på DVD. Kan det være det? Uansett skjønner jeg ikke hva DLA betyr...

Uhm, kanskje? Har Dell'en din DVD leser?

Om den har det blir prinsippet den samme. Bare prøv som jeg sa.

Endret av voidar
Lenke til kommentar
DLA er bare en plugin (tror jeg) i windows, den er til for å at du skal kunne brenne en cd med bare å dra og slippe filene inn på den stasjonen du bruker!

Ja det er nok en driver som gjør at man skal kunne bruke packet writing på DVD'ene. Noe jallaskrot i mine øyne da man også må ha DLA installert på de maskinene som skal lese disse brente DVDen.

Se om du får fjernet hele DLA greia gjennom uninstall panelet.

Ellers kan du sikkert disable DLA på DVD skriver'n ved å høyreklikke på DVD-skriver'n og velge disable eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Det er riktig som Joggi sier at DLA står for drive letter access. Dett kan jo minne om "tilgang til den spesifiserte stasjonen" uten at det sier meg noe mer. Jeg har hørt om flere som fikk opp denne meldingen, men der gikk det etter sigende bra av seg selv. Sjekk om du har DVD-stasjon i pcen din, og skriv spesifikasjonane til pcen, og minimumsspesifikasjonane til Far Cry her. Glem ikke OS'et.

Dersom du følger Voidar sitt forslag om start->kjør->explorer, så er det akkurat det samme som å trykke på min datamaskin og cd/dvd-stasjonen Far Cry DVD-en er i. Men dette går jeg utifra at du har prøvd.

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...