simenss Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har redigert en revy på ca. 1 ½ time i Pinnacle Studio 9.0. Men når jeg skal eksportere filmen for å brenne den ut på DVD begynner den med ”rendering” (tror jeg det var). Jeg har prøvd flere ganger, og noen ganger kommer den til 1/3, mens andre ganger skjer det ingenting. Etter 5 timer pleier jeg å gi opp. Noen som har litt erfaring med Pinnacle Studio? Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Tja Åssen maskin har du (CPU og GHz)? Konvertering mellom video formater er meget krevende, og man må ha en kraftig maskin for å unngå laaange ventetider under rendering. Selv med en P4 3GHz må du nok beregne ett par timer med venting når du skal eksportere filmen din. Jeg har litt erfaring med Pinnacle, men dessverre kun negative erfaringer. Sist gang jeg skulle hjelpe en kunde med å eksportere en 50-minutters film fra Pinnacle slik at den kunne brennes på DVD måtte jeg holde på i en hel dag før jeg fikk det til. Hun hadde redigert hele filmen sin i Pinnacle (DV), og hele prosjektet lå på laptopen hennes, altså integrert i ett Pinnacle prosjekt Uansett hvilke templates og settings jeg benyttet under eksporteringen av DV materialet så var det UMULIG å finne noe program som ville ha noenting som helst å gjøre med disse filene. Prøvde først å exporterte til DVD (vob+ifo) -- men ALIKEVEL ville verken Nero eller noen andre dvd brennere ha noe med disse filene å gjøre fordi Pinnacle ikke følger standardene. Det tok ca 3 timer å rendre + eksportere 50 min med video på en P4 HT 3.2 GHz -- du kan tro jeg var glad når jeg oppdaget at hele ventetiden var til ingen nytte. Exporterte til mpeg2 dvd stream, fremdeles no chance in hell å få brent ut som dvd video. (tok ca 2 timer å rendre + exportere) Prøvde t.o.m. å exportere til AVI DV men da protesterte faenimeg Pinnacle og kom en en idiotbeskjed om at Filesize cannot exceed 4GB ! Arghhhh for helvete da det er jo år 2004 og vi har WinXP og NTFS #&¤%¤!!!!! vi sitter da ikke med max filsize på 4gb slik som det var i Windows98! (Sjekket og den versjonen av Pinnacle var fra 2004!) *hyyyyyyyl* Så dette ble altså løsningen: Måtte exportere direkte fra Pinnacle til DV tape (via firewire), og så importere fra kamera til Premiere for å få AVI DV filer. Dermed kunne man ta disse AVI DV filene og kjøre dem gjennom TMPGEnc og lage m2v/wav filer som man kunne stappe inn i DVD-lab, og så til slutt brenne ut på en video DVD med Nero Huff. Kan jo legge til at kunden kvittet seg med hele Pinncale softwarepakken og skaffet seg Premiere Pro samme dagen. Endret 3. april 2005 av SUiCiDE_COMMANdO Lenke til kommentar
Kamerakjøper Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg har også litt erfaring med Pinnacle Studio 9, og i motsetning til mange andre her på forumet har jeg kun positiv erfaring. PC'en jeg bruker er en P4 HT 3.2GHz med 1GB minne. Rendring og brenning av 1 time video tar ca 2.5 time. Mulig at det går raskere med andre programmer, det vet jeg ingenting om. At Studio 9 ikke kan håndtere større filer enn 4GB er bare tøys. Uansett hvilket program du bruker er det maskinvaren din som avgjør hvor lang tid renderingen tar. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 SUiCiDE_COMMANdO Jeg skal prøve forslaget ditt Jeg har en AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz og Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB RAM så det skulle holde. Tror jeg vil gå vekk fra Pinnacle Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Måtte exportere direkte fra Pinnacle til DV tape (via firewire), og så importere fra kamera til Premiere for å få AVI DV filer. Jeg kan foreslå nesten det samme... Jeg har stresset med Pinnacle, at den henger seg - spesiellt når jeg har store, krevende prosjekter med mange transitions etc... Slik ordnet jeg opp i det: 1) Delte opp prosjektet i flerne deler. 2) Rendra de til .avi filer (DV) 3) Spleisa de sammen til 3-4 filer i ett prosjekt. 4) Rendra til DVD i pinnacle Altså nesten det samme, bare uten å sende til kamera. Og ikke eksternt DVD program, fordi Pinnacle DVD'ene virket fint Håper det hjelper! Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har ein P4 HT 3.0GHz med 1gig med ram.. Men har store problemer med å kjøre ut filmer i studio 9 Har redigert ein cs film som totalt varer i ca 1 time.. Filmen er delt opp for kvar person så det er 10.stk film biter som skal settes i sammen... Men når eg kommer eit stykke på timelinen så isteden for at første bilde av filmen viser så blir det bare svart, der som ein ny film bit begynner.. Så når eg skal rendere filmen jobber den i ca 10 sek så henger programmet seg.. Er det noe som kan hjelpe?? Har også prøvd sony vegas video men her har eg ikkje klart å kjøre filmen ut... Lenke til kommentar
simenss Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Har ein P4 HT 3.0GHz med 1gig med ram.. Men har store problemer med å kjøre ut filmer i studio 9 Har redigert ein cs film som totalt varer i ca 1 time.. Filmen er delt opp for kvar person så det er 10.stk film biter som skal settes i sammen... Men når eg kommer eit stykke på timelinen så isteden for at første bilde av filmen viser så blir det bare svart, der som ein ny film bit begynner.. Så når eg skal rendere filmen jobber den i ca 10 sek så henger programmet seg.. Er det noe som kan hjelpe?? Har også prøvd sony vegas video men her har eg ikkje klart å kjøre filmen ut... Jeg delte opp filmen i Pinnacle, og eksporterte den i seks deler. Så la jeg de seks delene inn i Adobe Premiere og eksportere de til en film. Det fungerer helt fint! Adobe Premiere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå