Gå til innhold

2 stk WD 80Gb i Raid-0, alle filene bortevekk

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd det meste av programmer som er nevnt i forumet men ingen klarer å detektere at jeg har raid en gang. hva som kan være galt?

Partisjonene vises i windows,

PS! dette er fortsettelse på et annet innlegg: "Raid-0 MEGAproblem !"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv File Scavenger. Ifølge reklamen:

"Using the unique "Defunct Volume Search" mode, File Scavenger™ can scan an entire physical hard drive to look for traces of defunct volumes. Also in this mode, files can be recovered from broken striped volumes (i.e. RAID 0 or RAID 5) or spanned volumes (volume sets) provided that the component physical drives are still accessible individually. (For striped sets with parity or RAID 5, one drive can be missing.)"

http://www.quetek.com/prod02.htm

Verdt et forsøk.

IP

Lenke til kommentar

MEn dersom den ikke finner raidet så er det vel også mulig at driver'en til raidkontrollern på en eller annen måte feiler, eller at noe har skjedd slik at diskene ikke lengre er konfigurert i raid i biosen til kontrollern.... 2 mulig feilkilder til

Snabel

Lenke til kommentar
MEn dersom den ikke finner raidet så er det vel også mulig at driver'en til raidkontrollern på en eller annen måte feiler, eller at noe har skjedd slik at diskene ikke lengre er konfigurert i raid i biosen til kontrollern.... 2 mulig feilkilder til

Snabel

det kan jo tenkes. Det er en kontroller som står på hovedkortet. Promise av merke. Kan tenktes at det er noe med driverene og ja.. men vil jeg da få "fuctional" i BIOS da?

Lenke til kommentar

Har vært borte i RAID som forsvinner før jeg også. En kjapp reinstallering av driverne fikset ihvertfall det. Har du prøvd det?

Når skjedde dette? Sånn helt plutselig, etter du har reinstallert WIndows, eller fordi en harddisk begynte å klikke? FInt om du ihvertfall kan linke til den forrige tråden, så man vet hva det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Har vært borte i RAID som forsvinner før jeg også. En kjapp reinstallering av driverne fikset ihvertfall det. Har du prøvd det?

Når skjedde dette? Sånn helt plutselig, etter du har reinstallert WIndows, eller fordi en harddisk begynte å klikke? FInt om du ihvertfall kan linke til den forrige tråden, så man vet hva det dreier seg om.

er ikke helt sikker på hvordan en linker til en annen tråd :p

Det hele begynte med noen blåskjermer i Windows som jeg ikke forstod bæret av. Det slo meg aldri at det kunne være raidet. Jeg har ikke prøvd å installere driverene en gang til. Tenker du på driverene i Windows da? antar at det ikke finnes drivere for raid i bios..

skal prøve å installere de på nytt (men fikk og samme feilmelding når jeg installerte XP på nytt bare på en annen disk)

Lenke til kommentar

Her har du link til det andre innlegget

Tror jeg fant det ut likevel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...