Gå til innhold

Svake mennesker bruker makt som et forsvar

Anbefalte innlegg

Jeg var i Stavanger sentrum får en tid siden, og traff noen venner. Vi kom innpå forskjellige bomber og slikt. Da jeg forklarte dem hvor lett det egentli er å lage en hydrogen-bombe fikk jeg til svar at: "du er en allmenn j**** og en nerd!"

Konklusjon: Svake mennesker føer seg truet av noens store idealer og ideèr!

Noen personer føler seg sikkert truet av noens kunnskap, som man har fått på skolen.

Great people talk's about Ideas

Average people talk about life

Small people talk about other people

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja. husker da jeg gikk ut av ungdomsskolen. jeg fikk 4.8 i gjennomsnittsamt og 6 på muntligeksamen(hadde naturfag-sex og samliv ;) ) , og pga det kalte noen av kameratene mine(de fikk under 3.5 i gjennomsnitt) meg super-geek.

kjøtthuer :!: :roll:

edit: leif

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar

knowledge is power ;)

Men har man mye kunnksap men ikke intelligens til å bruke den, så er det en farlig kombiasjon. Har man høye kunnskaper om kjemi, men bruker de til å sprenge alle sørlendinger fordi man ikke liker de, så er kunnskap en uting.

Lenke til kommentar

Dotten: Men da er det jo fordi de tydeligvis mangler kunnskap om sørlendinger. ;)

Eg blir ofte kalt geek, og har ved flere annledninger blitt utskjelt for å være kunnskapsrik. Men som sagt tidligere i tråden, det er nok bare folk som føler seg truet av kunnskap.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Dotten: Men da er det jo fordi de tydeligvis mangler kunnskap om sørlendinger. ;)

Jups. Men det er slikt som er farlig. Han har ikke intteligens til å bruke kunnskapen sin riktig (det at mangen er flink på papiret men ikke i praksis) og han har ikke intelligens nok til å få seg kunnskap om sørlendinger.

Hitler hadde nok en del kunnskap. Mye riktig, som gjorde at han klarte å erobre flere land, mye galt, som å masseutrydde jøder, å gå til krig i det hele tatt osv...

Lenke til kommentar

Joda, en hydrogenbombe er sikkert enkel på papiret. Tingen er å lage en atombombe først. Du trenger den for å detonere stoffet som inneholder hydrogenet. Så var det uran da, som må til. Det plager mange statsledere å få tak i nok, men for en geek er slikt barnemat å få fingrene på :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg var i Stavanger sentrum får en tid siden, og traff noen venner. Vi kom innpå forskjellige bomber og slikt. Da jeg forklarte dem hvor lett det egentli er å lage en hydrogen-bombe fikk jeg til svar at: "du er en allmenn j**** og en nerd!"

Nerd er en tittel man bør smykke seg med. Men selv om man skulle være det bør man forstå at noen driter skikkelig langt i om hvordan man lager bomber og slikt.

Lenke til kommentar

Hah! Jeg husker sårt en fest jeg var på hos noen lego-nazister for noen år tilbake.

Da ble jeg truet med å bli banka opp hele tiden, men kom meg alltid unna ved hjelp av ord.

Snakka meg rundt dem og brukte ord de ikke forstod, som "intellektuell" osv! :!:

Først ble de skikkelig sure pga det, men de slo aldri det første slaget. De sa masse stygt til meg sånn at jeg skulle slå til først, men sa meg enig i alt de hadde å si om meg.

"Du er stygg!!" Svar: "Ja, jeg vet det. Jeg ser meg i speilet hver dag" osv.

Gøyale ting! Jeg pleier aldri å bry meg om sånne jeg. Jeg rister bare på hodet og blir oppgitt over deres lave intelligens. :cool:

Lenke til kommentar

Det verste er når kjæresten min sier: "Du trenger ikke bruker så vanskelige ord bare for å se smart ut. Du er ikke bedre enn meg eller andre". Problemet er at det er ikke sånn jeg ser på det. Jeg bruker de orda som faller meg naturlig, og snakker om ting som føles interessant. Om hun er et svakt mennekse og bruker makt som forsvar stemmer nok ikke, men hun har flere ganger blitt sur på meg fordi jeg brukte "vanskelige ord". Det er litt trist, men jeg overlever ;)

Lenke til kommentar

Det handler om å snakke et språk som mottageren forstår. Kan være veldig vanskelig til tider. Men det er lettere for en som er rik på ord å begrense seg, slik at en som ikke er så rik på ord forstår hva som menes, enn det er for en som ikke er rik på ord å bruke langt tid på å få det og så skjønne hva som menes.

Puh, lang setning ;)

Men jeg er enig med deg, det er frustrerendes å ikke bli forstått og så bli beskyld for å tro at man er bedre som person. Det burde dama de holde seg for god til.

Men du er bedre enn henne når det kommer til kunnskap om ord da, så hun har vel litt rett..... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...